O noua "performanta" a Romaniei. In 2014, Guvernul da in folosinta numai 50 km de autostrada si face promisiuni pentru 2030
Contraperformanta demna de cartea rusinii. Romania a dat in exploatare in 2014 doar 50 de kilometri de autostrada, jumatate fata de anul trecut.
Vineri au fost deschisi 20 de kilometri intre Nadlac si Arad. Insuficient: coridorul de autostrazi care leaga Bucurestiul de Nadlac este o sosea de viteza cu foarte multe tronsoane lipsa. Vom putea iesi din tara pe autostrada abia in 2030.
Pana vineri, in 2014 am reusit sa inauguram 28 de kilometri de autostrada. Cu doua saptamani inainte de Anul Nou, CNADNR a deschis circulatiei alti 22 de kilometri, intre Nadlac si Pecica.
Autostrada este rupta de restul tarii. Abia anul viitor vor fi gata cei 17 kilometri pana la Arad. Nadlac-Pecica-Arad se va lipi de autostrada Arad-Timisoara, care este in exploatare.
Intre Timisoara si Lugoj mai sunt 20 de kilometri de autostrada de construit. Apoi, alti 17 kilometri pe care se poate circula si din nou 82 de kilometri pana la Deva pe care se lucreaza.
Intre Deva si Sibiu sunt 114 kilometri pe care putem circula cu 130 de kilometri pe ora. Trebuie sa franam insa la Sibiu. Ministerul Transporturilor se chinuie de ani buni sa inceapa lucrarile la autostrada Sibiu- Pitesti. Acum, a decis sa construiasca aici un drum expres, pe care sa-l extinda la autostrada. Cand se va termina? In 2030.
Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Eu cu siguranta nu apuc, poate numai daca ma puneti ministru pe urmatoarele cicluri. Cred ca intr-un an si jumatate - doi ani se pot demara lucrarile."
Astfel, de la Vama Nadlac putem ajunge la Bucuresti pe coridorul 4 ... abia in 2030. Ar putea exista o alternativa. Ministerul Transporturilor promite sa construiasca Sibiu-Brasov pana in 2020.
Pentru Brasov-Comarnic, castigatorii licitatiei nu au inca finantare. Iar pentru autostrada dintre Comarnic si Ploiesti nici macar nu a inceput licitatia.
Anul viitor vom avea 50 de kilometri noi de autostrada, anunta Compania Nationala de Drumuri. Asta inseamna ca totalul de autostrazi pe care le va avea Romania va fi in continuare cel mai mic din Europa, numai 700 de kilometri.