Metroul din Drumul Taberei ar putea fi amânat încă un an. Ce sistem lipseşte
Ușile metroului din cartierul bucureștean Drumul Taberei nu se vor deschide probabil nici în acest an. Responsabilii spun că licitația pentru sistemul de automatizare a fost contestată și este blocată în instanță.
În aceste condiții, nu ar mai fi timp în 2019 pentru montarea instalației. Încercând să găsească o soluție, Metrorex a trimis vineri scrisori la Tribunalul București, CSM și ministerul Justiției.
Contestarea licitaţiei pentru sistemul de automatizare este în instanţă din mai 2018. Metrorex a cerut de două ori repunerea pe rol dar fără succes.
Dumitru Şodolescu, directorul Metrorex: "Astăzi trimitem o adresă către preşedintele tribunalului Bucureşti, către preşedintele secţiei a doua contencios administrativ şi ministrului Tudorel Toader, preşedintele consiliului superior al magistraturii. Magistrala 5 este un proiect de importanta naţională, proiect care poate fi pus în funcţiune anul acesta cu condiţia ca într-un interval cât mai scurt să se soluţioneze."
Problema este ca instalarea sistemului de automatizare va putea începe abia după 3 săptămâni de la rezolvarea contestaţiei şi va dura 9 luni. Adică, dacă instanţă ar decide mâine să dea dreptate Metrorex, sunt foarte puţine şanse ca metroul să fie gata în 2019.
Chiar dacă în subteran Metroul din Drumul Taberei este gata în proporţie de 90 la sută, la suprafaţă muncitorii mai au foarte mult de muncă. Potrivit Metrorex, linia de metrou din Drumul Taberei va fi gata în octombrie, anul acesta, însă va fi doar un muzeu, linia nu va putea fi folosită atâta timp cât nu exista sistemul de automatizare.
Metrorex susţine că va încerca să reducă termenul de 9 luni, însă are nevoie de o decizie uregenta a instanţei.
Dumitru Şodolescu, directorul Metrorex: "Cred că putem să reducem la 6-7 luni utilizând programul într-un timp prelungit, se poate lucra în 3 schimburi, se poate lucra şi sâmbăta şi duminică. Trbeuie să facem tot ce e posibil să fie gata până la sfârşitul anului."
Metrorex spune că a primit zeci de petiţii de la locuitorii din Drumul Taberei în acest sens.
Întârzierile crează probleme bugetare Metrorex care a planificat venituri mai mari în acest an. În plus, aproape o mie de oameni aşteaptă formalităţile să fie angajaţi şi să înceapă munca în subteran.
Lucrările la linia de metrou M5 au fost licitate în 2008, au început în 2012 şi costă 700 de milioane de euro.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Sursa: Pro TV
Etichete: metrou, metrorex, licitatie, proces, drumul taberei, dumitru sodolescu,
Dată publicare:
08-02-2019 18:25