Metrou ”deraiat din cauza unui soft adus din China via Turcia”. Reacția Metrorex

metrorex, trenuri caf, computer bord, soft, china,
Pro TV

Sindicaliști și angajați Metrorex susțin că cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord. Ei fac referire la un incident petrecut în ianurie când o garnitură a deraiat la depoul IMGB.

Metrorex a reacționat spunând că nu poate face supoziții cu privire la cauza producerii evenimentului respectiv pentru că este încă investigat.

Metrou deraiat. "Se pare că softul este adus din China via Turcia”

Toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie, din fericire fără călători, a declarat, miercuri, preşedintele Sindicatului USLM, Ion Rădoi. Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziţionate de Metrorex, care circulă cu preponderenţă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.

Liderii USLM le-au arătat jurnaliştilor cum arată trenul de metrou CAF, care, pe 26 ianuarie 2019, a deraiat, a zburat practic şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depoul IMGB, din fericire fără călători, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord. Trenul este şi acum suspendat şi contorsionat pe un perete lateral al depoului, exact aşa cum a rămas de atunci, şi oferă o imagine înfricoşătoare.

Citește și
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

La acel moment, mecanicul, când a văzut că nu mai poate controla trenul, a alergat în al treilea vagon, pentru a-şi salva viaţa, alegându-se însă cu o fractură de bazin.

"Este o problemă tehnică necontrolată la acest tip de trenuri, CAF, care sunt făcute în Spania. Ne-au dat bătăi de cap din primul moment când au venit în România, dacă vă amintiţi, că nu se încadrau în gabarit şi a trebuit să tăiem peroanele. Au făcut verificări şi toate au aceeaşi problemă din punct de vedere tehnic. Aceste trenuri sunt periculoase pentru siguranţa călătorilor", a spus Rădoi.

El a adăugat că o astfel de tragedie se poate întâmpla oricând, cu călători la bord.

"După cum vedeţi, dacă se afla în circulaţie cu 2.000 de călători în el, aşa cum este în ore de vârf, ce s-ar fi întâmplat. Personalul nostru nu a mai putut controla trenul sub nicio formă, de-asta a şi fugit acel om din cabină spre vagoane. Aceste trenuri nu au fost controlate atunci când au fost aduse. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă", a subliniat liderul sindical.

Potrivit acestuia, trenurile CAF au şi probleme de ordin mecanic, cum a fost cel din Pipera, când s-a rupt bieleta şi a existat pericolul de deraiere.

"Accidentul de la depoul Berceni s-a întâmplat pe 26 ianuarie. De atunci nu avem nicio concluzie, nimeni nu este tras la răspundere şi toţi merg mai departe. Sunt 13 trenuri de acest tip în funcţiune. Trenul distrus a costat şase milioane de euro. Nu avem macara să îl scoatem de aici, dar probabil va fi tăiat şi va ajunge la fier vechi. Şase milioane de euro!", a arătat Rădoi.

La rândul său, Marin Ticu, mecanic la Metrorex, le-a dezvăluit jurnaliştilor că problema trenului deraiat era la computerul de bord.

"Se pare că softul este adus din China via Turcia, ceva de genul asta, deci vă daţi seama... Vedeţi ce s-a întâmplat? La proba care a fost după accident, toate trenurile s-au comportat la fel ca acesta, adică nu au mai putut fi controlate. Colegul nostru din acest tren a avut la dispoziţie 26 de secunde pentru a-şi salva viaţa", a spus mecanicul.

Totodată, Marian Artimon, secretar general al USLM, a arătat că, în urma verificărilor, specialiştii CAF au constatat că toate trenurile au aceste probleme.

"Au venit specialiştii CAF şi au făcut verificări la faţa locului să vadă dacă, în aceleaşi condiţii, trenurile cu care au făcut probele se comportă la fel. Şi toate se comportă la fel. Nu au putut să mai controleze trenul. Se alimentează singur, intră în viteză şi nu mai poate fi controlat. Mai exact, trenul, izolat faţă de alimentarea cu energie electrică, se alimenta singur şi nu a mai putut fi controlat. În aceleaşi condiţii de simulare, s-au comportat la fel", a susţinut Artimon.

El a subliniat că, din ianuarie, nimeni nu a luat nicio măsură pentru a fi împiedicate alte astfel de accidente, iar mecanicii se tem pentru viaţa lor.

"Colegii noştri nu mai părăsesc sub nicio formă cabina, nici măcar pentru a merge la toaletă, lăsând bodyguardul să o păzească. Le e frică să nu plece trenul singur. Gândiţi-vă dacă atunci se întâmpla totul în sensul invers: nu ar fi luat-o spre depou trenul, ci ar fi plecat spre centrul oraşului, pe Magistrala 2, şi ar fi ajuns, Doamne fereşte, trenul din spate. Noi tragem semnale de alarmă că de două luni de zile nu s-a întâmplat nimic. Mulţumim lui Dumnezeu că nu a fost o zi de muncă plină şi a fost o reducere de program. Constatăm că nu se ia nicio măsură", a continuat sindicalistul.

Întrebat ce ar trebui să facă Metrorex în opinia sa, Artimon a precizat că aceste trenuri ar trebui retrase din circulaţie până la clarificarea situaţiei lor. El a argumentat că acelaşi fel de măsură îl iau, de exemplu, şi producătorii de aeronave, în cazul unor accidente aviatice din cauze tehnice.

La depoul Berceni, angajaţii se opresc pentru o clipă din lucru pentru a sta de vorbă cu jurnaliştii. "Ne uităm mereu cum stă trenul ăsta aşa, agăţat aici, şi ni se face pielea găină. Ce vedeţi aici e al doilea vagon, primul şi cabina sunt făcute praf. Circulăm cu metroul şi noi, şi familiile noastre, pentru că nu avem încotro. Ne facem cruce, Doamne-ajută, şi aia e. Dar să nu ne daţi la televizor, că ne dau ăştia afară", spun oamenii.

Paznicii au avut o tentativă de a împiedica jurnaliştii să filmeze şi să fotografieze trenul suspendat pe pereţii depoului, dar apoi i-au aprobat pe angajaţii care vorbeau despre problemele cu trenurile şi chiar le-au deschis unghiuri mai bune de filmare cameramanilor.

La întoarcerea spre centrul oraşului, jurnaliştii care au participat la eveniment au avut o reţinere în a se urca în acelaşi tip de metrou cu care au venit. Însă, aşa cum au spus şi angajaţii cu care am stat de vorbă lângă trenul deraiat, de cele mai multe ori nu există o alternativă la acest tip de transport în Capitală.

Reacția Metrorex

Referitor la informațiile apărute astăzi, 20.03.2019, în spațiul public, Metrorex face următoarele precizări:

”Evenimentul petrecut pe data de 26 ianuarie 2019 se află în atenția conducerii Metrorex. La acea dată, un tren de metrou remorcat de către o locomotivă, aflat în activitate de manevră în depoul Berceni, a fost implicat într-un incident. Evenimentul face subiectul unei cercetări efectuate de către o comisie numită de AGIFER.

Cercetarea efectuată de către Agentia de Investigare Feroviara Română – (AGIFER), conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfășurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituției abilitate.

Pentru a nu interveni în ancheta aflată în curs, conducerea Metrorex nu poate face supoziții cu privire la cauza producerii evenimentului.

Precizăm că trenul implicat în incident nu circula cu călători și nu a fost pusă în pericol siguranța acestora.

În activitatea curentă de circulație a metroului cu călători nu se poate produce un astfel de incident, întrucât condițiile desfășurării activității de manevră sunt total diferite, față de circulația trenurilor cu pasageri.

După finalizarea raportului comisiei de investigare a AGIFER, conducerea Metrorex va dispune acțiuni în consecință.

Rezultatul anchetei va fi făcut public conform prevederilor legale.

Circulația trenurilor de metrou cu călători se desfășoară în condiții de siguranță. Societatea respectă reglementările și normele în vigoare. Atât Metrorex cât și instituțiile cu atribuții în controlul activităților privind siguranța circulației, verifică în permanență respectarea procedurilor, iar eventualele accidente/incidente produse în circulația trenurilor cu călători sunt investigate de Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER. În urma acestor investigații rezultă, dupa caz, recomandări de siguranță care sunt puse în aplicare de către Metrorex.”
 

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Un copil de 15 ani a ajuns la spital după ce a fost lovit de o mașină pe trecerea de pietoni. O traversa pe trotinetă
Un copil de 15 ani a ajuns la spital după ce a fost lovit de o mașină pe trecerea de pietoni. O traversa pe trotinetă

Un băiat de 15 ani a fost transportat la spital, vineri, după ce a fost lovit de o maşină, în timp ce traversa, cu trotineta, o stradă din municipiul Turda, judeţul Cluj, la trecerea de pietoni.

O agenție europeană pentru aviație cere reducerea echipajului din cabină. Piloții spun că nu s-ar descurca singuri
O agenție europeană pentru aviație cere reducerea echipajului din cabină. Piloții spun că nu s-ar descurca singuri

Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației susținută și de un producător de avioane propune reducerea echipajului din cabină la un singur pilot în timpul zborului.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.