Mareea Travel: "Am fost informati de accident duminica seara. Am transmis MAE datele turistilor"
Agentia de turism Mareea Travel, care a organizat circuitul in care a avut loc accidentul din Muntenegru, transmite intr-un comunicat remis MEDIAFAX, ca a fost informata despre incident duminica la ora 19.00.
Agentia de turism precizeaza ca a comunicat MAE datele turistilor pentru identificarea lor de urgenta.
Reprezentantii agentiei spun ca fac aceste precizari "in spiritul unei informari corecte si transparente a opiniei publice precum si a rudelor celor care sunt implicati in acest eveniment nefericit".
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
"Informatia despre acest eveniment a fost primita in data de 23.06.2013, la ora 19.00, prin coordonatorul circuitelor culturale, care are obligatia de a monitoriza traseele si comunicarea cu grupurile aflate in derulare.
Astfel, am fost anuntati, de catre unul din pasagerii autocarului care asigura transportul ca a avut loc un accident deosebit de grav soldat cu victime. In aceasta situatie s-a incercat, fara rezultat, contactarea ghidului turistic Mareea, prezent in autocar, care coordona actiunea turistica", se arata in comunicatul agentiei.
Aceasta a constituit imediat o celula de criza, pentru a intra in contact cu toate autoritatile locale si nationale care au gestionat situatia creata.
"In acest sens, remarcam viteza de reactie a Consulatului romanesc in Muntenegru, care a raspuns cu promptitudine apelurilor noastre. Mareea a fost in legatura directa si cu Ministerul Afacerilor Externe si a pus la dispozitie datele personale ale turistilor pentru identificarea lor urgenta", mai arata reprezentantii agentiei.
Ei mentioneaza totodata ca, la nivelul sediului operational din Bucuresti, consultantii agentiei au oferit si ofera, de peste 20 de ore, in flux continuu, informatiile necesare, atat familiilor celor implicati, cat si autoritatilor, precizand ca va mentine operational call center-ul 9988 care asigura non stop legatura cu toti cei implicati - familii, autoritati si mass-media.
"In ceea ce priveste aspectele de natura tehnica si comerciala care reglementeaza activitatea in turism, suntem nevoiti sa reamintim relatiile si obligatiile care decurg din contractul incheiat intre Mareea, ca organizator, si Gregory Tour, ca transportator. In prevederile contractuale dintre cele doua parti, incheiate conform legislatiei in vigoare, se stipuleaza fara echivoc responsabilitatea transportatorului in astfel de situatii", se mai spune in comunicat.
Reprezentantii agentiei de turism mai spun ca, pana la momentul la care vor fi stabilite cu certitudine cauzele care au stat la baza producerii accidentului, nu pot face "afirmatii cu privire la natura sau cauza acestei tragedii".
Touroperatorul "isi exprima profundul regret pentru cele intamplate si transmite sincere condoleante familiilor indurerate ale turistilor", se arata in incheierea comunicatului.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Razvan Filipescu, a dispus luni un control la agentia de turism Mareea Travel, autoritatea precizand ca nu are competente legale pentru verificarea firmei de transport implicata in accident.
Directorul Mareea Travel, Marius Usturoiu, a declarat pentru MEDIAFAX ca reprezentantii ANT sunt "bineveniti", dupa ce, luni, si politistii de la Investigarea Fraudelor au fost in control la agentie si nu au gasit nimic in neregula.
Usturoiu a precizat ca responsabilitatea pentru pagubele produse in urma accidentului din Muntenegru apartine transportatorului, Gregory Tour, conform contractului incheiat de acesta cu agentia de turism.
Una dintre prevederile contractului incheiat de Gregoy Tour, operatorul autocarului implicat in accidentul din Muntenegru, si Mareea Travel, agentia care a organizat circuitul turistic, este ca transportatorul este responsabil, in conditiile legii, de toate pagubele produse beneficiarului (Marrea, n.r.) incluzand vatamarea corporala sau decesul pasagerilor, precum si pagube produse bunurilor acestora, din vina transportatorului sau a persoanelor pentru care e tinut responsabil, inclusiv conducatorii auto, a declarat pentru MEDIAFAX Marius Usturoiu.
Un autocar cu turisti romani s-a rasturnat, duminica in jurul orei 18.00 a Romaniei, intr-o prapastie din Muntenegru, accidentul soldandu-se cu 18 morti si 29 de raniti.
Unul dintre pasagerii accidentati in Muntenegru a declarat, pentru Stirile Pro TV, ca in momentul producerii accidentului soferul era intr-o depasire la intrarea intr-un viaduct si desi limita de viteza era de 50 km/ora, el avea in jur de 90 km/ora.
Cei 29 de raniti, dintre care sapte sunt la terapie intensiva, patru fiind conectati la aparate, se afla in Podgorica, de unde cei transportabili vor fi adusi marti in tara cu doua avioane militare.
Identificarea celor decedati in accident nu este inca finalizata.