Gigantul auto care s-a format în Rusia, după ce a preluat fabricile Volkswagen și acum Hyundai
Hyundai, producătorul sud-coreean cu tradiție pe piața auto, a decis să renunțe la operațiunile din Rusia. Hyundai vinde cele două fabrici pe care le deținea acolo unei companii locale.
Hyundai Motor a semnat un acord privind vânzarea celor două fabrici din Rusia, grupul sud-coreean devenind astfel cel mai recent producător auto global care se retrage de pe piaţa rusă, după invadarea Ucrainei de către Moscova, transmite Reuters, preluat de Agerpres.
Cumpărătorul rus Art-Finance a precizat că a finalizat săptămâna aceasta achiziţionarea uzinei Hyundai din Sankt Petersburg şi a primit aprobare pentru tranzacţie de la Guvernul rus şi de la Serviciul federal antimonopol. Activele Hyundai vor fi integrate în AGR Group, deţinut de Art-Finance.
Compania rusă a precizat că activele „includ două unităţi de producţie din Sankt Petersburg: o fabrică în zona industrială Kamenka şi o uzină în zona industrială Shushary".
Capacitatea anuală combinată a celor două facilităţi este de aproximativ 300.000 de vehicule.
Art-Finance este deţinută de către Andrei Pavlovich, care a achiziţionat în mai 2023 activele din Rusia ale Volkswagen.
Majoritatea producătorilor auto din Europa, Japonia şi Coreea de Sud şi-au suspendat producţia şi au ieşit de pe piaţa rusă în urma invaziei din februarie 2022.
Grupul francez Renault a vândut pentru doar o rublă statului rus participaţia majoritară pe care o deţinea la producătorul auto rus Avtovaz, cu opţiunea de a o răscumpăra în termen de şase ani. Similar, Nissan şi-a vândut activele pentru un euro.
În decembrie, Hyundai Motor anunţa că intenţionează să-şi vândă activele din Rusia pentru 10.000 ruble (111,69 de dolari), înregistrând pierderi de 287 miliarde woni (214,7 milioane de dolari). Operaţiunile la principala sa fabrică au fost suspendate în martie 2022.
Asociaţia Producătorilor de Automobile din China anunţa, luna aceasta, că Rusia a fost principala destinaţie pentru exporturile de automobile chineze în 2023, în condiţiile în care a primit peste 841.000 de vehicule în primele 11 luni ale anului, mai mult decât dublu faţă de numărul doi, Mexicul.
Producătorii auto chinezi au profitat de retragerea companiilor occidentale după invazia rusească din Ucraina.