CFR i-a așteptat cu apă și sendvișuri în Gara de Nord pe călătorii care au stat 9 ore în câmp. Haos pe căile ferate

×
Codul embed a fost copiat

Un grav accident feroviar, produs miercuri noapte în stația Fetești, a creat haos pe calea ferată spre mare. Un tren de marfă privat, condus de un mecanic băut, care ar fi adormit, a intrat într-o altă garnitură oprită.

 

Locomotiva s-a răsturnat și 18 vagoane au deraiat. Iar un tren de persoane, care venea de la Mangalia, a stat 9 ore pe câmp, noaptea, după ce vijeliile au întrerupt alimentarea cu curent.

În timp ce ministrul Transporturilor a convocat ședințe cu transportatorii feroviari, premierul spune că directorul CFR n-ar trebui să mai fie în funcție.

Un tren de marfă privat - cu vagoane încărcate cu ciment - se afla garat, când din spate - pe aceeași linie ferată - a fost lovit de o altă garniture, tot privată, ce transporta fier vechi.

Citește și
Dezastru în trenurile CFR. Oamenii călătoresc în condiții inumane, fără aer condiționat și în mizerie
Dezastru în trenurile CFR. Oamenii călătoresc în condiții inumane, fără aer condiționat și în mizerie

În urma impactului puternic au deraiat locomotiva trenului aflat în mișcare, dar și 18 vagoane încărcate cu marfă ale ambelor trenuri.

Bărbat: "Vagoane peste locomotivă, dezastru! Stâlpi dărâmați".

Mecanicul a fost lovit ușor la cap. Iar polițiștii au constatat că avea o alcoolemie de 0,4 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Din primele cercetări, sistemul de frânare automată a garniturii nu funcționa, iar mecanicul băut ar fi ațipit. Traficul feroviar pe magistrala Bucureşti - Constanţa a fost blocat la Feteşti pe ambele sensuri, iar trenurile de călători au fost dirijate pe rute ocolitoare. Exasperați, oamenii au ajuns la destinație cu câteva ore întârziere.

Tânără: "Trei ore și jumătate în total, a fost foarte cald în tren".

Tânără: "Vreo trei ore cred că este întârziere, s-au ciocnit două trenuri".

Majoritatea trenurilor anunțate pe tabelele din Gara Constanța au avut întârzieri. Sunt decalări de zeci sau sute de minute. De exemplu, trenul care trebuia să ajungă din Timișoara avea o întârziere de 290 de minute.

 

”Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace”

 

Cel mai mult a întârziat însă un tren care a plecat miercuri de la Mangalia - a stat 9 ore în câmp lângă București - și a ajuns la Craiova abia la prânz. Vijelia a întrerupt tensiunea pe linia de contact. În tren se aflau și 30 de elevi care se întorceau dintr-o tabără de judo din Costinești.

Bărbat: "De opt ore stăm aici și nicio măsură, absolut nicio măsură. Fără apă, cu copii mici, fără mâncare, e cea mai mare rușine".

Femeie: "Să facă ceva, că sunt copii mici aici, dom'le, suntem în câmp. Copiii n-au apă, n-avem mâncare".

Bărbat: ”Să vedeți ce e în toalete, e dezastru!".

CFR Călători a anunțat că în momentul în care au ajuns în Gara de Nord din București călătorii acestui tren au primit apă și sendvișuri.

Incidentele vin după ce în urmă cu o săptămână, tot în Fetești, 5 vagoane ale unui tren de marfă au deraiat și atunci circulația a fost oprită pentru câteva ore.

Directorul CFR, Ovidiu Vizante, a declarat că "nu e indiferent la disconfortul călătorilor".

Premierul a reacționat pe Facebook: "Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă".

"Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace", a scris tot pe Facebok și Cătălin Drula - ministrul Transporturilor - care i-a convocat la minister pe toți transportatorii feroviari de marfă sau de călători.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Decizia luată de UEFA după controversele din România – Bosnia 0-1
Decizia luată de UEFA după controversele din România – Bosnia 0-1
Citește și...
Trafic feroviar dat peste cap de vijelii. Sute de minute întârziere și mai multe trenuri anulate
Trafic feroviar dat peste cap de vijelii. Sute de minute întârziere și mai multe trenuri anulate

Traficul feroviar a fost perturbat în urma vijeliilor de miercuri seară în mai multe zone ale ţării, inclusiv în zona Capitalei. Trenurile înregistrează întârzieri de sute de minute, iar mai multe trenuri au fost anulate.

Dezastru în trenurile CFR. Oamenii călătoresc în condiții inumane, fără aer condiționat și în mizerie
Dezastru în trenurile CFR. Oamenii călătoresc în condiții inumane, fără aer condiționat și în mizerie

De când a venit arșița, călătoriile cu trenurile fără aer condiționat au devenit un chin. În multe rânduri, oamenii au reclamat căldura insuportabilă din vagoane și mizeria de la grupurile sanitare.

Trafic feroviar îngreunat în unele zone, din cauza furtunilor. Întârziere de 420 de minute în Gara de Nord
Trafic feroviar îngreunat în unele zone, din cauza furtunilor. Întârziere de 420 de minute în Gara de Nord

Circulaţia feroviară a fost afectată, în mai multe zone, din cauza arborilor care au fost rupţi de vântul puternic şi care au avariat liniile de contact ale CFR.

Recomandări
Crin Antonescu, față în față cu Andreea Esca, la Știrile de la ora 19. Pe cine ar numi premier candidatul unic al Puterii
Crin Antonescu, față în față cu Andreea Esca, la Știrile de la ora 19. Pe cine ar numi premier candidatul unic al Puterii

Știrile PRO TV începe seria de interviuri cu candidații la prima funcție în stat, la alegerile prezidențiale din mai, cu Crin Antonescu, candidatul unic al Puterii.

Românii care și-au făcut planuri de călătorie în SUA își pot cere viza în regim de urgență. Care este procedura
Românii care și-au făcut planuri de călătorie în SUA își pot cere viza în regim de urgență. Care este procedura

Vestea revizuirii deciziei de includere a României în programul ”Visa Waiver” i-a surprins neplăcut pe cei care și-au făcut planuri de călătorie în Statele Unite. 

Ce strategie ar avea Vladimir Putin în negocierile cu Statele Unite privind pacea în Ucraina
Ce strategie ar avea Vladimir Putin în negocierile cu Statele Unite privind pacea în Ucraina

Kremlinul mizează pe tergiversarea negocierilor de pace cu privire la Ucraina pentru a captura cât mai mult teritoriu în ţara vecină şi a obţine avantaj asupra Kievului în relaţiile cu SUA, relatează luni publicaţia rusă independentă The Moscow Times.