Uniforme noi pentru angajații CFR. Cum vor arăta ținutele purtate de controlori
Deşi NU se anunţă investiţii mari la CFR Călători nici anul acesta, măcar îi vom recunoaşte pe controlori. Naşii au primit, de miercuri, uniforme noi, după 7 ani de aşteptare.
Pentru început, 4.000 de angajaţi CFR vor avea câte o ţinută de vară şi una de iarnă. Şi vor fi trimişi la cursuri de comunicare cu călătorii. CFR îşi propune să mărească numărul de vagoane cu peste 40%, însă nu vor fi unele noi, ci unele reparate şi modernizate.
Pe mânecilor sacoului sunt aplicate galoane vişinii. Tocmai acest element arată funcţia pe care o deţine, exact ca-n armată. Îmbrăcaţi în noile ţinute, angajaţii CFR călători au mers la aeroport să îi invite pe cei care au aterizat miercuri să meargă cu trenul la Bucureşti, pe noua ruta.
Dan Costescu, director general CFR Calatori: "Colegii vor face şcoala personalului, vor face şi module de comunicare, de tratare a situaţiilor de criză, de exersat când din cauza unui om sau a unei viituri trenul se opreşte undeva între staţii şi atunci trebuie un anumit mod de a comunica cu pasagerii. Se va desfăşura începând din acest an, periodic."
Naşii vor primi dispozitive mobile pentru emiterea biletelor în tren, şi nu vor mai merge cu chitanţier şi pix ca până acum.
Problema cea mai mare rămâne însă numărul mic de vagoane şi sunt slabe şansele să fie puse pe sine garnituri noi. Anul trecut, parcul a avut o creştere de 30% şi a ajuns la peste 1.000 de vagoane, după ce aproximativ 200 au fost reparate şi modernizate în interior.
Dan Costescu: "În acest an ne-am propus să reparăm şi să modernizăm undeva la 440 de vagoane. 400 ar fi doar cele reparate şi undeva 40-50 să fie cele modernizate. Ne dorim să realizăm şi nişte trenuri internaţionale pentru a putea să mergem la Viena sau alte destinaţii, pentru momentul când se vor deschide graniţele."
Între timp, călătorii se plâng de aglomeraţie.
Sunt şi destui mulţumiţi - se pare. CFR se laudă că este pe locul 3 în Europa, într-un sondaj Eurostat, într-o top al ţărilor în care oamenii nu au renunţat la călătoria cu trenul.