Vlogurile de călătorie au devenit o sursă de inspirație și informare pentru cei care își plănuiesc vacanțele
Your browser doesn't support HTML5 video.
Și chiar dacă restricţiile din pandemie i-au limitat uneori, turiștii nu au încetat să „călătorească virtual” oriunde în lume. În plus, mulți dintre ei aleg să meargă în diverse destinații după ce văd imaginile de acolo și experiențele altora.
Andreia și Ion sunt călători cu normă întreagă. Pe canalul lor de YouTube îi poartă pe cei peste 163.000 de abonați prin locuri din toată lumea.
Andreia și Ion, vloggeri de turism: „Pe două feluri de mâncare și două băuturi, o cafea, o bere, o salată de caractiță cu mango și fish and chips am plătit 270 lei. E un preț mare, dar dacă te gândești că ei aduc totul pe insulă, ai priveliștea asta, stai pe plajă, sunt niște beneficii.”
Clipurile video sunt și o sursă de informare, iar urmăritorii le calcă pe urme.
Andreia și Ion, vloggeri de turism: „În ultima vreme cred că am primit într-o lună cel puţin 50 de mesaje de la persoane care au fost în vacanță în insulele Seychelles. Le arătăm oamenilor că se poate călători într-o destinație mai costisitoare, cu un buget mediu.”
Și Marian pornește mereu în căutarea unor locuri unice pe pământ. În sutele de comentarii mulți urmăritori i-au mărturisit că nici nu știau de aceste locuri, dar astfel le-au descoperit.
Marian Marcel, vlogger de turism: „Am primit chiar și din locuri mai puțin umblate din Uganda, Sudan sau Zambia unde au fost pe urmele mele.”
Mulți au început să urmărească vlogguri și bloguri de turism mai ales în pandemie când restricțiile au limitat călătoriile, spun specialiștii.
Raluca Mureșan, specialist în turism: „Sunt inspirație atunci când îmi pregătesc o viitoare călătorie sau o vacanță mă inspir de acolo din poveștile și experiențele autentice pe care le-au trăit alții.”
Munca de vlogger presupune ore în șir de filmări și altele de editare video, iar cei care postează constant pe canalele de youtube ajung să câștige mii de euro pe lună din vizualizări.