Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Sisteme automatizate în aeroporturile din România. Când vor putea pasagerii să își scaneze singuri bagajele de cală

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cu un număr tot mai mare de călători, apar și în aeroporturile de la noi sisteme automate, care le permit pasagerilor să își scaneze singuri bagajele de cală, fără să mai aștepte la coadă.  

Se întâmplă în Aeroportul Henri Coandă din București, unde responsabilii au investit mai bine de 20 de milioane de euro. Deocamdată au loc teste, însă noile spații vor fi deschise publicului în curând.

Montate în terminalul vechi al Aeroportului Henri Coandă - noile ghișee de check-in, unde pasagerii ajung pentru procedurile de înregistrare înaintea unui zbor, sunt în teste. Constructorul, o firmă franceză, spune că sistemul va procesa într-o primă fază aproximativ 1.150 de bagaje pe oră, dar va avea în cele din urmă o capacitate de 2.400 de valize.

Konstas Konstantinos, costructor firmă: „Acum suntem la ultima etapă de testare - sistemul e o simulare a vieții reale - avem 200 de bagaje unde o să fie introduse la sistemul manual și să fie testat cum sistemul vede și schimbă condiția bagajului dacă este ok, nu este ok, trebuie să verificăm din nou - asta este ce trebuie făcut”.

Citește și
tarom
TAROM reia zborurile către Statele Unite ale Americii. Care este prețul de pornire al biletelor

Sunt 28 de ghișee care includ și spații unde călătorii își pot scana singuri bagajele de cală, fără să fie nevoiți să mai stea la coadă. Lucru care se întâmplă în străinătate de ani buni.

Noile ghișee de check-in ar urma să fie deschise publicului în perioada următoare. În plus, noul sistem va permite verificarea bagajelor prin mai multe filtre și vor fi procesate mult mai rapid. În plus, spun reprezentanții aeroportului, vor scădea șansele ca un bagaj să fie rătăcit sau să se piardă.

Practic, în funcție de anumiți senzori, bagajele pasagerilor vor fi verificate suplimentar, inclusiv de angajații aeroportului. Astfel vor fi depistate la timp valizele suspecte.

Mai bine de 20 de milioane de euro au investit responsabilii în noul sistem, folosit și în Paris, Zagreb sau Belgrad.

Inevitabil, lucrările au dus la unele întârzieri. La orele prânzului, la terminalul plecări al aeroportului este o coadă imensă de pasageri care așteaptă, atât la birourile de îmbarcare, cât și la controlul de securitate.

Turist străin: „Trebuie să aștept două ore. Este Uniunea Europeană, este România?”

În luna ianuarie, numărul celor care au trecut prin aeroportul din Otopeni a depășit un milion, în creștere cu 7,5% față de aceeași perioadă din 2019.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult