Românii se trezesc cu rezervările anulate, deși au achitat integral. Proprietarii măresc brusc prețurile
Your browser doesn't support HTML5 video.
Fenomenul s-a accentuat odată cu relaxarea restricțiilor. Unii administratori au început să mărească brusc prețurile și să renunțe la rezervările pe care le aveau deja plătite cu bani mai puțini. Problema este, spun autoritățile, că unele platfome de rezervări nu au indentitate juridică la noi în țară, așa că nu au pe cine să tragă la răspundere.
"Hotelul cere anularea rezervării şi a ales să renunţe la taxa de anulare pentru aceasta rezervare."
Cu acest mesaj renunţă unii hotelieri la clienţii care şi-au rezervat, de exemplu, printr-o platformă de profil, o vacanţă de câteva zile în Cluj. Imediat ce s-a anunţa perioada festivalurilor, unii administratori au mărit tarifele de până la cinci ori mai mult aşa că au anulat vechile rezervări.
Dan Bacalum este unul dintre ghinionişti. Când a refuzat anularea, hotelierul ar fi invocat diverse motive, cum ar fi că nu are suficienţi bani pe card. Alţii au primit doar răspunsuri automate prin platforma de rezervare.
Dan Bacalum: „Rezervarea costă aproximativ 1.600 de lei pentru cele trei nopţi de cazare. Primul card al meu avea peste 7.000 de lei, al doilea era un card de credit cu peste 40.000 de lei. Am primit din nou e-mail de la hotel prin care mă anunţau că nu s-a putut bloca suma necesară deoarece nu este un card de credit.”
„Din 9 rezervări făcute pentru perioada respectivă, mi-au fost anulate 6. În momentul de faţă mai am active doar 3 şi sper să nu fie anulate şi acestea. Am primit foarte multe motivaţii stupide. Cea mai abracadrabrantă dintre toate a fost un mail primit în care mi s-a crescut de la 1.400 de lei pe toată perioadă la 1.900 de lei pe zi”, spune un alt tânăr.
Specialiştii în turism spun că este o practică tot mai întâlnită, mai ales în preajma unor evenimente importante.
Răzvan Pascu, consultant în turism: „Din păcate se întâmplă şi în străinătate, nu e neapărat un criteriu ca hotelierul este neserios dacă este din România. Ar trebui să-ţi găsească un hotel de acelaşi număr de stele, cu aceeaşi poziţionare, în mijlocul oraşului să spunem, unde tu să te duci să îţi faci concediul în continuare. ”
Iar în caz că rezervaţi pe cont propriu,
Cea mai la îndemână opţiune este să faceţi plângere la oficiile pentru Protecţia Consumatorilor. În cazul în care cazarea este în străinătate, într-una dintre ţările membre ale uniunii europene, puteţi face o sesizare şi la Centrul European al Consumatorilor. Din păcate, dacă faceţi rezervarea printr-o platformă specializată, care nu are sediu în România, ea nu poate fi trasă la răspundere.”
Dacă păţiţi la fel cu rezervare făcută direct la un hotel sau pensiune din România, autorităţile pot da sancţiuni.
Comisar superior Lucian Rus, purtător de cuvânt al OPC, regiunea Cluj: „Fără să invoce motive bine întemeiate este o practică comercială înşelătoare, care poate fi sancţionată cu amendă în primul rând, restituirea sumelor sau în cazul de fatță menţinerea preţului existent la momentul contractării serviciului.”
După abateri repetate, reponsabilii pot suspenda activitatea societăţii.