Prin ce au trecut pasagerii cărora Wizz Air le-a anulat zborul. „Trebuia fiecare să ne descurcăm”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Asta în condițiile în care același operator aerian a avut deja o serie de curse întârziate sau anulate. Cum firma nu are sediul în România, autoritățile au cerut sprijin la nivel european, iar oficialii responsabili de aviație au început o serie de controale.
Cristina trebuia să ajungă sâmbătă împreună cu familia în Lyon din Cluj-Napoca. Inițial a primit câteva mesaje în care era anunțată că zborul are întârziere, însă în cele din urmă a fost anulat.
Cristina: „Eram 200 de oameni la ora 23:00, în miezul nopții, și o singură persoană la 200 de oameni care ar fi trebuit să ne explice. Cam trebuia fiecare să ne descurcăm pe cont propriu”.
Astfel de probleme au fost la ordinea zilei pentru mulți dintre pasagerii care au călătorit în ultima perioadă cu operatorul low-cost Wizz Air.
„Wizz Air anunță că, din cauza verificărilor în avans ale unor motoare GTF, solicitate de Pratt & Whitney, a fost nevoită să facă ajustări în cadrul rețelei sale, rezultând în anularea unor zboruri în anumite zile, între unele destinații” - reprezentații companiei aeriene.
Cei de la Wizz Air nu au oferit informații detaliate despre destinații și numărul zborurilor anulate.
Pasagerilor curselor afectate li se oferă un program alternativ de zbor, opţiunea rambursării complete sau rambursarea a 120% din tariful iniţial, achitat în credit de companie pentru rezervări viitoare.
Cum compania nu are sediul în Romania, autoritățile nu pot amenda operatorul aerian.
După ce s au înmulțit reclamațiile pasagerilor care au avut parte de zboruri întârziate sau anulate, oficiali atât din Ministerul Economiei, cât și din Ministerul Transporturilor au cerut sprijin european. În acest sens a fost sesizată Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației, după ce operatorul aerian, susțin autoritățile, a anulat nouă curse într-o zi, din motive tehnice. Astfel, oficialii europeni au început mai multe controale, iar în funcție de problemele semnalate vor impuse sancțiuni.
Specialiștii în aviație susțin că autoritățile române ar trebui să dezvolte o linie low-cost a Tarom care să opereze pe mai multe rute. În felul acesta nu ar mai exista riscul ca o singură companie să pună monopol.
Cătălin Popescu, fost pilot: „Tarom are deja servicii la nivel de low cost. Ar trebuie să înființezi o divizie care să aibă un minim de 15 avioane. Deschiderea rutelor – orice deschidere este foarte grea pentru că nu ai notorietate – îț trebuie sume foarte mari, îți trebuie un plan pentru credibilizare. Ar trebui să acoperim acest segment - Italia, Spania, Londra”.
De ajutor este și înființarea unui fond de garanțiiDumitru Luna, președintele Patronatului Asociația Națională a Agențiilot de Turism: „Să fie garantate împotriva insolvenței, împotriva altor anulări de genul acesta, în așa fel încât să se dea mai multă siguranță chiar și către companiile respective”.
În alte țări, aeroporturile locale și regionale oferă diferite stimulente companiilor aeriene astfel încât să opereze pe mai multe destinații.
Echipa: Florentina Bălășoiu, Delia Bîrla, Daniel Mița.