Plaje sigure, pe litoralul românesc. Unde sunt respectate normele de protecție și distanța socială
Your browser doesn't support HTML5 video.
Se intră doar cu rezervare, astfel încât oaspeții au loc suficient să stea la soare și să respecte distanța. În plus, angajații poartă echipament de protecție, locurile sunt dezinfectate, iar plata se face cu telefonul mobil.
Managerii unor plaje cu terasă din Mamaia au decis să primească turiști doar cu rezervare. Reușesc astfel să ofere, pe lângă servicii, siguranţa atât de căutată în acest sezon estival.
Alex, client: „Am căutat o plajă care să respecte distanţarea socială şi toţi angajaţii să fie OK, să poarte măşti şi tot ce trebuie. Consider că ține atât de agenţii economici, cât şi de turişti. Atâta timp cât clienţii nu ar respecta nimic, totul ar fi degeaba”.
Deşi distanţa a rărit clienţii, preţurile au fost păstrate la un nivel atractiv. Un şezlong costa 20-25 de lei în timpul săptămânii şi 35 de lei în weekend. De la 35 de lei pleacă şi un fel de mâncare servit la terasă.
Clientă: „Mi se pare foarte bine organizat, mă simt în siguranţă, se ţine distanţa. Altfel nu aş fi venit cu familia, să fi făcut atât drum lung”.
Mădălina Pascu, administrator de plajă: „Toată echipa noastră poartă masca de protectie. Oferim masca tuturor oaspeţilor care ne cer lucrul ăsta. Există dezinfectanţi peste tot în locaţie. Meniurile există atât în format fizic, cât şi în format electronic, pentru cei care nu doresc să intre în contact cu obiecte atinse de alt persoane”.
Şi în zona de nord a staţiunii Mamaia, locurile liniştite sunt căutate, deşi aici preţurile sunt mai mari. Meniul şi plata sunt doar online.
Pentru un pat de plajă, clienţii pot plăti 30 de lei în timpul săptămânii, iar în weekend, 100 de lei.
Pe o anumită plajă, proprietarul a încercat să aducă atmosfera din Grecia.
Clientă: „Având în vedere situaţia cu pandemia, am ales România. Mamaia e o destinaţie pe care o consider cât de cât sigură, se respectă distanţarea socială”.
O altă clientă: „Am fost pe mai multe plaje, dar aici ne place foarte tare. Sunt şezlongurile distanţate, nu suntem înghesuiţi şi majoritatea personalului poartă mască”.
Client: „A fost mai uşor în momentul în care ai scanat meniul, ţi-a apărut direct pe telefon şi ai selectat de acolo ce ai vrut să mănânci şi ţi-a adus direct. Nu a mai fost nevoie să mai vină să te mai întrebe, să iei contact direct cu personalul”.
Managerii plajelor au reguli clare, inclusiv pentru clienţi, nu doar pentru angajaţi.
Laurenţiu, manager de plajă: „Dezinfectăm fiecare şezlong după fiecare client, nu lăsăm turistul să se aşeze până nu dezinfectăm. Noi mergem întotdeauan şi îi rugăm să nu mai tragă de şezlonguri, tocmai pentru că trebuie să păstrăm distanţa corespunzătoare”.
Chiar dacă plătesc mai mult, pe o plajă cu rezervare clienţii au siguranţa că în jurul lor sunt respectate regulile sanitare.