Tot mai multe companii se pregătesc să își cheme angajații la birou. Oamenii se tem, însă, de riscuri
Your browser doesn't support HTML5 video.
Acum, multe companii se pregătesc să își cheme angajații la birou. Nu toată lumea este, însă, dornică să revină la obiceiurile vechi.
Mai bine de jumătate dintre americani se tem de eventuale riscuri.
Pentru milioane de oameni din întreaga lume, drumul la serviciu înseamnă să se mute dintr-o cameră în alta.
Tom Martinez, care lucrează de acasă: „Asta este "naveta" mea”. Reporter: „Simți că ai putea să-ți faci treaba de acasă?” Tom Martinez: „Da, bineînțeles. Cam tot ceea ce fac se bazează pe unelte digitale. Așa că stau în fața unui computer 90% din timp, oricum”.
Bărbatul, angajat al unei edituri din Statele Unite, este unul dintre americanii care lucrează de acasă de la începutul pandemiei. A lăsat metropola pentru o zonă mai liniștită, fiul lui de 11 ani se descurcă de minune cu școala online, iar el este mulțumit cu acest stil de muncă.
Tom Martinez: „La început, nu eram sigur ce va însemna asta, dar acum am văzut că sunt multe beneficii la mijloc, atunci când nu-ți faci treaba într-o ordine rigidă și compartimentată”.
În aceste zile însă, compania, la fel ca multe alte firme de peste Ocean, se pregătește să cheme oamenii la birou.
Gigantul Citigroup a anunțat că speră ca 30% dintre angajații din Statele Unite să renunţe până la vară la munca de acasă. Iar Primăria din New York intenționează să readucă 80.000 de oameni în sedii, începând de luna viitoare.
O tânără este psihoterapeut și se așteaptă să revină la cabinet în următoarele 30 de zile.
Reporter: „Care este nivelul tău de confort și de anxietate?” Taylor Seegmiller, psihoterapeut care lucrează de acasă: „Aș spune că da, cu siguranță e ceva anxietate, cu siguranță e și nerăbdare”.
În ultimul an a stat de vorbă cu pacienții ei doar online. Este destul de îngrijorată şi a avut o discuţie cu angajatorul.
Taylor Seegmiller: „Am vorbit despre îngrijorarea mea de a fi în camere foarte mici, față în față. Uneori, aceste încăperi nu au ferestre. De multe ori, nu sunt foarte bine ventilate. Trebuie să găsim echilibrul între ce e mai bine pentru pacienți și ce e mai sigur pentru toată lumea”.
Pe de altă parte, sunt firme care au de gând să-și lase salariații să lucreze în continuare de acasă. Este cazul companiei Spotify.
Katarina Berg, director de HR la Spotify: „Noi țintim către libertate și flexibilitate în procent de 100%. Productivitatea și eficiența nu au scăzut. Cred că acesta este viitorul la serviciu. Sunt de părere că vom vedea acest model în unele industrii mai devreme, în altele puțin mai târziu”.
Ultimul an, aflat sub semnul pandemiei, a schimbat prioritățile, atât pentru companii, cât şi pentru angajați.
Tom Martinez: „Înainte, veneam acasă obosiți și abia dacă mai stăteam de vorbă. Acum suntem împreună tot timpul, lucrăm împreună, ne bucurăm din plin de situația asta. Oamenii încep să aprecieze momentele pe care le au împreună cu familia”.