Primăria Capitalei, dată în judecată după debutul lucrărilor la Pasajul Doamna Ghica
Your browser doesn't support HTML5 video.
Chiar dacă sunt conștienți că acolo este nevoie de o soluție pentru fluidizarea traficului, ei sunt nemulțumiți că nu au fost consultați înainte să fie tăiați peste 200 de arbori și să înceapă lucrările.
Oamenii se tem că pasarela va fi prea aproape de ferestrele lor și spun că un pasaj subteran ar fi rezolvat cu adevărat problema.
Martor: "Acum că aţi venit să ne luaţi interviu au venit să ne ameninţe că dau cu basculanta peste noi. Ce ziceţi, e ok?
Aşa au fost primiţi vineri câţiva locatari pe şantierul deschis luni în zona rondului de la Doamna Ghica, din Sectorul 2 al Capitalei. Deocamdată, compania de construcţii a primăriei Capitalei pregăteşte terenul pentru ca în intersecţie să fie un ridicat un pasaj. Au fost tăiaţi copaci, sunt trasate linii şi mutate utilaje.
Localnic: "Aici erau copaci tineri, puşi acum un an. I-au ras pe toţi."
Dan Trifu, ecologistă: "Este un dezastru ecologic ce se întâmplă aici. Această zonă este oricum extrem de poluată, calitatea aerului e foarte proastă."
În urma scrisorii trimise de locatari, primăria Capitalei a trimis un comunicat de presă în care a anunţat că în locul celor 225 de copaci tăiaţi vor fi plantaţi alţi 660.
Doar că Primăria specifică faptul că în zona pasajului vor fi replantaţi numai 84 de arbori. Restul până la 600 vor fi plantaţi pe Bulevardul George Coşbuc, Unirii, Libertăţii şi pe alte străzi din Capitală.
Defrişările nu sunt singura problemă a locatarilor din această zonă. Oamenii s-au unit şi vor da în judecată Primăria Capitalei, pentru că, susţin ei, părerea lor nu a fost ascultată.
Locatar: "Suntem de acord să se facă pasaj, dar un pasaj subteran, civilizat, ca în orice ţară europeană."
Locatar: "Nu vreau să mă trezesc cu maşinile în sufragerie."
Locatar: "Nu ne-a băgat nimeni în seamă, de parcă ei sunt stăpânii noştri, nu noi ai lor."
În acelaşi comunicat, primăria a dat asigurări că pasajul este o soluţie extrem de utilă pentru Bucureşti şi are autorizaţie. Cât despre locurile de parcare distruse acum, municipalitatea spune că se vor construi tot atâtea.
Termenul pentru execuţia pasajului este de un an, un termen optimist dacă stăm să analizăm stadiul altor lucrări din Capitală. De exemplu, primăria a promis că lărgirea Şoselei Fabrica de Glucoză va fi gata în august, dar mai sunt încă multe de făcut.