Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Pietonii din Bistrița, obligați să facă slalom printre cicliști după înlocuirea trotuarelor cu piste pentru biciclete

Your browser doesn't support HTML5 video.

Autoritățile din Bistița se pot lăuda cu 26 de kilometri de piste pentru biciclete.

Doar că în locul trotuarelor, pe bulevarde au apărut benzile colorate în roșu, iar pietonii fac slalom printre cicliști.

Acum, cei de la primărie îi "roagă" pe cei cu două roţi să le acorde prioritate trecătorilor.

Cei care aleg să se deplaseze pe două roți trebuie să se înarmeze cu multă rabdare și să fie gata pentru o cursă cu obstacole, deoarece pietonii folosesc - firesc - trotuarele transformate în piste. Pieton: „Unde merge, merge, dar aici nu merge. E făcut numai să cheltuiască banii europeni."

Uneori se acordă prioritate la mica înțelegere.

Reporter: „Vă atenționează când trec?”

Pieton: „Da , claxonează, ce să facem, așa a trebuit să se facă piste de biciclete.”

Un ciclist se strecoară cu greu printre pietoni.

Reporter: „Îi atenționați?”

Biciclist: „Nu nu, câteodată nu le zic nimic.”

Reporter: „Treceți printre ei încet?”

Biciclist: „Pai da, ce să fac.”

Biciclist: „Ce să fac, mai trag înspre drum și atât...”

Reporter: „Îi claxonezi?”

Biciclist: „Sunt atent și la pietoni , de exemplu aici nu are unde să se ducă pietonul. Mă duc după el și îi spun atenție. ”

Biciclist: „Mergi mai încet și ești atent și la pietoni. Aici n-are unde să se ducă pietonul.”

Reporter: „Îi claxonați?”

Biciclist: „Da”

Reporter: „Și nu se sperie?”

Biciclist: „Nu, se trag la o parte. ”

Mai multe trotuare au fost desființate, iar în unele locuri a rămas doar o porțiune de 50 de centimetri pentru pietoni. Autoritățile recunosc că unele lucrări au fost făcute greșit, însă spun că vina ar aparține fostului edil. Până se găsesc alte soluții, cei din Bistrița sunt îndemnați să ia aminte la regulile de prioritate pentru trotuarele transfomate în piste de biciclete.

Mihai Ruști purt.cuv. primăria Bistrița: „Există și străzi, porțiuni unde trotuarele sunt extrem de înguste și de asemenea carosabilul nu permite la o renunțare la o bandă de circulație, încât pistele de biciclete și troutarele se suprapun pe anumite tronsoane. Prioritatea pe care noi o apreciem să o dea este cea din parte bicicliștilor pentru pietoni.”

Chiar și în aceste condiții, lucrările continuă și vor fi finalizate anul viitor. Valoarea proiectului a fost de peste 20 de milioane de lei.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult