Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Orașele care restricționează reclamele stradale, pentru că acoperă clădirile istorice

Your browser doesn't support HTML5 video.

Oradea se transformă de la zi la zi pentru cei care o vizitează. Autorităţile au pus gând rău reclamelor stradale, care de multe ori distrag atenţia de la frumusețea clădirilor istorice.

Consilierii locali au votat în acest sens un regulament restrictiv în ceea ce priveşte locurile şi tipurile de reclame care pot fi afişate în spaţiile publice.

Oraşul este tot mai căutat la sfârşit de săptămână sau înainte ca turiştii să se oprească la Băile Felix. Ca să facă locul şi mai frumos, autorităţile vor să elibereze centrul de reclamele stradale.

Anca Sas, purtător de cuvânt Primăria Oradea: "Nu mai dăm voie la mash-uri care să acopere suprafeţele vitrate, nu mai sunt premise mash-urile şi panourile mari pe faţadele cu elemente decorative, nu mai sunt premise reclamele de tip LED, care nu arătau bine şi distrăgeau atenţia atât a cetățenilor, cât şi a şoferului."

La Timişoara, de exemplu, viitoarea capitala culturală Europeană în 2021, lupta cu panourile publicitare este abia la început. Multe intersecţii şi imobile sunt încărcate. De exemplu, un bloc de 12 etaje, este acoperit pe jumătate de o pânză imensă. Blocul este pe traseul pe care l-ar urma orice turist care vrea să vadă zona istorică a oraşului.

Citește și
masina
Modalitatea ingenioasă prin care un tânăr și-a ajutat iubita să-și vândă mașina Honda Accord 1996

În schimb în inima Timisoarei, adică în zona vechii cetăţi, autorităţile au pus piciorul în prag şi au interzis panotajul.

Nicolae Robu, primarul Municipiului Timişoara: ''Noi nu mai permitem să se posteze cuburi, să se posteze anumite obiecte prin intersecţii. Dincolo de aspectul lor neplăcut de multe ori chiar opturau vizibilitatea şi purtea fi un pericol.”

La Timişoara fiecare firmă de publicitate trebuie să obţină o aprobare de la primărie, iar autorităţile au astfel un control. La Oradea, reprezentanţii agenţiilor de publicitate spun că vor cere prefecturii să atace această hotărâre.

Şi capitala este acaparată de tot felul forme de publicitate multe amplasate ilegal, ori care acoperă zone protejate.

Şi totuşi, sunt oraşe mari care au înţeles că reclamele nu fac bine turismului. Un exemplu în acest sens este Sao Paolo.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult