Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Industria creativității este în plin avânt la noi în țară. În ce și-au transformat românii hobby-urile

Your browser doesn't support HTML5 video.

Împinși de vremurile grele, mulți își transformă hobby-urile în mici afaceri care generează profit și locuri de muncă.

Așa sunt, de pildă, firmele cu produse originale, lucrate manual, foarte apreciate și de români, și de străini. Pentru că se apropie perioada sărbătorilor, în ateliere se lucrează intens.

Industria creativității este în plin avânt la noi în țară

Doru Mărculescu sculptează în fir de sârmă, iar din mâinile lui ies mii de tablouri. Și-a descoperit această pasiune în urmă cu opt ani, după ce a rămas fără slujbă și a plecat în Marea Britanie. Doru are două galerii de artă: în Sinaia și Brașov. De la o investiție de câteva sute de lei a ajuns la o cifră de afaceri de 60.000 de euro.

Doru Mărculescu, artist plastic: „Multe din lucrările mele, unele sunt făcute de mine, designul, sau le-am găsit pe internet”.

Clientă: „E un magazin original, cu multă creativitate. Cumpăr un cadou pentru o persoană dragă”.

Citește și
clejani
Ioniță și Viorica de la Clejani, vedete într-un film regizat de Johhny Depp. Care este legătura actorului cu România

Adela a studiat peisagistica și a început să creeze bijuterii cu plante în rășină. În atelier creează acum și obiecte din cermică ori lumânări parfumate. A deschis trei magazine de cadouri. Adela, artist plastic: „În general, compun cadouri și atunci dacă găsesc ceva drăguț, mai pun o felicitare, o lumânare, o decorațiune mică. La 150-300 de lei, în medie”.

Unii dintre cei care i-au trecut pragul Adelei, au devenit clienți fideli.

Clientă: „Am venit pentru a treia oara să cumpăr un tip de cercei care mi-au plăcut, să îi fac cadou”.

Și pentru că locurile de muncă se găsesc greu, într-o perioadă de criză econimică, industria creativității este în plin avânt la noi și, în paralel, se dezvoltă și magazinele dedicate hobby-urilor.

Cristina Rogoz, administratorul unui magazin: „Noul magazin, practic, a venit în întâmpinarea acestei cereri printr-un spațiu mai generos”.

Adrian Bența, analist financiar: „Avem venituri, se constituie familii. Banii rămân aici, își plătesc taxele aici, în România. Cele mai mari progrese se găsesc în această zonă de inventivitate”.

Datele arată că, în ultimii trei ani, profitul micilor afaceri este pe trend ascendent. Ele sunt o parte importantă a economiei. Potrivit estimărilor, în România, firmele mici și mijlocii însumează peste două milioane de salariați, iar la nivel european, industria culturală și creativă angajează 8,7 milioane de oameni.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult