Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ce trebuie să știi dacă vrei să returnezi cadoul primit de Crăciun

Your browser doesn't support HTML5 video.

Dacă zilele trecute îl căutau febril pe Moş Crăciun, astăzi romanii au pornit prin magazine, în căutarea lui Moş Retur.

Asta pentru că unele cadouri alese cu multă migală şi cele mai bune intenţii de un apropiat au fost fie prea mici, fie prea mari ori, cine ştie, prea colorate sau ieşite din modă. Sau pur şi simplu titularul avea deja acelaşi parfum sau o bijuterie la fel.

În multe situaţii, oamenii au aflat abia la faţa locului dacă pot cere un alt produs sau banii înapoi.

Ce sună bine celui care cumpără nu stârneşte întotdeauna şi entuziasmul destinatarului.

”Am venit să schimb, să încercăm un număr mai mare. Eu am făcut cadou aceasta brăţară şi nu mi-am luat toate informaţiile înainte. Am zis şi eu că poate nimeresc”, spune un client care nu a nimerit cadoul potrivit.

Citește și
copil batut
Un bărbat a bătut un copil pentru că a deschis mai devreme cadoul de Crăciun

Mulţi n-au nimerit şi au pornit grabnic să repare problema. Pentru magazinele fizice, legea nu impune un termen pentru retur. Comercianţii sunt obligaţi să ia înapoi produsul doar dacă l-aţi luat defect şi are garanţie. Însă clienţii sunt mai dispuşi să cumpere, dacă ştiu că au o "portiţă" să schimbe un cadou prost ales.

”Nu le place culoarea, mărimea nu este ok. Garanţia în general permite schimbul în 15 zile, dar fiindcă luna decembrie este luna cadourilor a trebuit să extindem la o lună de zile”, explică Luciana Stan, managerul unui magazin.

Totuşi, puţini romani privesc drept normal să livreze surpriza împreună cu bonul fiscal, care li se cere nemulţumiţilor

Aşadar, unii merg după proverb: "dar din dar se face Rai". Iar alţii sunt chiar ofensaţi, când află că darul a fost dus înapoi.

Şi totuşi, e foarte uşor să vă asiguraţi că nu cheltuiţi banii de pomană, atunci când luaţi un dar consistent. Puteţi cere la casă varianta de "bon cadou", pe care nu apare preţul, dar care devine util în caz de retur.

În general, cu cât magazinele vând articole vestimentare mai scumpe, cu atât politica de retur este, să spunem, mai relaxată. Perioada de graţie înseamnă 30 de zile în care puteţi merge cu haina pentru a o schimba sau a primi banii înapoi. Trebuie să aibă etichetele intacte şi să nu fie semne de purtare. Se pot face excepții, de pildă, pentru o urmă de fond de ten, dar numai cu acordul şefului de magazin.

Aşadar, negocierea se poartă la faţa locului. Atenţie, cosmeticele pot fi înapoiate doar dacă n-au fost desigilate, din motive clare de protecţie a sănătăţii.

Să nu uităm comenzile la distanţă, care au atins în acest an două miliarde şi jumătate de euro. Aici perioada legală obligatorie pentru înapoiere este de 14 zile, de când e livrată comanda. Clientul nu e obligat să motiveze returul şi suporta doar costul direct de curierat.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult