Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum explică ministrul Transporturilor lipsa autostrăzilor în România. Replica lui Dragnea

Your browser doesn't support HTML5 video.

Este oficial. Au început lucrările pentru drumul expres Craiova-Pitești. În prima fază, va fi gata primul tronson, până la Slatina.

În timp ce noi ne mulţumim doar cu victorii mici, de etapă, vecinii sârbi au construit în ultimii 5 ani 800 de km de autostradă, care le scurtează drumul spre Grecia, inclusiv romanilor care locuiesc în Vest.

Drumul expres Craiova-Pitești va avea 120 de km. Porţiunea care ar trebui să fie gata până în 2020 va costa 380 de milioane de euro. Şoseaua ar trebui să facă legătura între sud-vestul României și coridorul IV Pan European. Construcția este cerută de ani de zile de Ford, cel mai mare exportator din Dolj. Ministrul Transporturilor a avut grijă să dea vina pe alţii pentru faptul că România nu are şosele de viteză.

Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor: "Foarte multe au fost întârziate din cauza unor ONG-uri care au descoperit la Lugoj - Deva, cu 180 de milioane de euro 8 km, că trebuie să facem pasaje pentru urşi și lupi"

Liviu Dragnea: "Dar aici nu aveți munți, Craiova-Pitești" Răzvan Cuc: "Nu" Liviu Dragnea: "Deci, nu o să aveți problemele astea."

Citește și
Viorica Dancila
Dăncilă, la Suceava: ”S-au făcut drumuri, s-a investit în școli”. Cine a contrazis-o

Liviu Dragnea: "Cancerul cu contestațiile la marile lucrări nu este vindecat. Poate o să reușim să îl vindecăm, atunci o să facem și noi ca în Serbia. Acolo lucrurile merg totuși, când ai bani, ai voința sigur te umpli de supărare că nu poți să faci din varii motive."

 

Tronsonul Ploiești-Brașov va costa 1.3 miliarde de euro

 

În tot acest timp autostrada Bucuresti-Brasov, promisă românilor încă din 2009, n-are prea multe şanse să fie gata mai repede de 4 ani. Bucată care ne lipseşte, Ploiești-Brașov, ar urma să aibă 107 km şi va costa 1,36 miliarde de euro. În proporţie de 75% va fi plătită de constructor - un cunoscut consorţiu chinezo-turc - care-şi va recupera banii după 20 de ani, din taxarea cu 6 euro pe sută de km a şoferilor. Dar nu se ştie momentul în care contractul va fi parafat şi adoptat de Guvern. Constructorii au la dispoziţie un an de proiectare şi 3 de execuţie din momentul semnării contractului.

Între timp vecinii sârbi au finalizat autostrada către Grecia. În 5 ani şi 5 luni aceştia au construit aproape 800 de kilometri de-a lungul ţării lor, cu finanţare de 1,5 miliarde de euro. La sfârşitul săptămânii trecute au inaugurat cu artificii şi ultimul tronson de 26,3 kilometri, cu 33 de poduri şi tuneluri săpate în munţi.

Zorana Mihajlović, ministrul Transporturilor Serbia: "Serbia este minunată, e pământul nostru şi tot ce trebuie noi să facem e să construim drumuri şi să ne unim."

Practic un turist care porneşte din Timişoara spre Grecia conduce 330 de km până în Serbia, iar în Nis intra pe autostrada care-l duce direct la Salonic. Drumul e astfel mai scurt cu 3 ore ca până acum.

Gabriela Petcana, manager agenţie de turism: "Cu atât mai mult vor fi turişti care vor alege destinaţia Grecia."

Potrivit Organizaţiei de Turism din Grecia, anul trecut peste 1 milion 200 de mii de turişti romani şi-au petrecut concediul în această ţară.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult