ANPC va întocmi cazier contravențional pentru firme de la 1 septembrie
Your browser doesn't support HTML5 video.
Măsura, impusă de Autoritatea pentru Protecția Consumatorului de la 1 septembrie, este menită să oblige operatorii economici să acționeze legal și să remedieze neregulile descoperite de controalele oficiale.
Ciprian: "Am avut o reclamaţie la ANPC legată de un operator de telefonie mobilă care şi-a încălcat contractul şi am primit un răspuns în 30 de zile că nu se poate."
Ionela: "Cel mai des în restaurante.. gândaci, păr, veselă murdară. La cazare mi s-a întâmplat cu copil mic să fac rezervare şi când am ajuns ne-au zis că nu mai e valabilă. Am făcut reclamaţie către acel hotel şi nu s-a rezolvat nimic."
Sunt nemulţumirile consumatorilor pentru care depun reclamaţii rămase de multe ori fără răspuns.
Condiţiile de cazare, ofertele din magazinele online, produsele alimentare care pun în pericol sănătatea oamenilor - sunt cele mai frecvente cazuri în care reprezentanţii Autorităţii pentru Protecţia Consumatorului constată nereguli.
Dacă sunteţi operator economic şi vă aflaţi în situaţia în care în urma unui control ANPC aţi primit un avertisment pentru încălcarea legii trebuie să ştiţi că de la 1 septembrie la a doua acţiune de control în care se constată aceeaşi abatere, veţi primi cazier contravenţional şi chiar amendă. Este o măsură atât cu efect de pedeapsă, cât şi preventivă, pentru că aceeaşi încălcare a legii ori a drepturilor consumatorilor să nu se repete a doua oară, avertizează reprezentanţii ANPC.
Horia Constantinescu, preşedintele ANPC: "Este esenţial să ştiu că pentru un restaurant căruia în trecut i s-a aplicat sancţiunea avertismentului, că a uitat că nu trebuie să proceseze materii prime expirate, ar trebui să ştiu că a doua oară acesta cu siguranţă nu înţelege să se pună în regulă, sancţiunea să fie una punitiva şi să fie verificat în interiorul celor 6 luni pentru a i se aplica eventual măsura suspendării activităţii o perioadă."
Client: "E o iniţiativă super bună cred, că e mult loc de îmbunătăţit în direcţia asta, multe firme abuzează de neştiinţa consumatorilor şi nişte măsuri riguroase nu fac rău nimănui."
Numai în perioada 29 iulie - 9 august, ANPC a aplicat de exemplu amenzi de peste 1 milion de lei operatorilor economici pentru băuturi răcoritoare neconforme, la nivelul întregii ţări.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!