Campania cu călătorii gratuite cu metroul în schimbul deșeurilor, pusă prost în practică
Your browser doesn't support HTML5 video.
Locurile alese şi orele în care recipientele de plastic pot fi convertite în bilete sunt foarte puţine şi nu tocmai la îndemână. Până acum câteva sute de bucureşteni au primit cartele de metrou, la schimb pentru 500 de kilograme de plastic, aluminiu şi sticlă.
Doamna Maria a venit tocmai din Pantelimon până la staţia de metrou Pipera să aducă deşeuri din plastic, sticlă şi aluminiu. Este nevoie de 5 astfel obiecte pentru a primi, la schimb, o călătorie gratuită cu metroul.
În teorie, sună bine, dar în practică, procedura nu e tocmai la îndemână. Doar în două staţii de metrou, şi acelea de la periferie, se poate face schimbul de deșeuri cu tichetul gratuit şi numai într-un anumit interval orar. La Dimitrie Leonida între 7 şi 10 şi la Pipera între 16 şi 19.
Campania ține până pe 20 August.
Luminița Roșsca, reprezentant partener campanie: „Ne-am gândit la intervalele orare în care este cel mai mare flux de călători. Ca şi staţii, ne-am gândit să fie cumva diferită tipologia de călători, este o campanie pilot, vom modifica punctele de colectare şi intervalele orare dacă vedem că e interes în alte zone.”
O campanie similară s-a făcut, acum doi ani, şi în Roma, unde italienii şi turiștii primeau 5 eurocenți pentru fiecare recipient de plastic reciclat, iar la 30 de PET-uri o călătorie gratuită cu autobuzul. În România, autorităţile din Constanța au avut un proiect similar anul acesta, iar în Ciugud, copiii care strâng deșeuri primesc "ciugubani" -o "monedă locală virtuală", care va putea fi convertită pentru finanțarea unor proiecte educaționale.
Ţara noastră stă rău de tot la capitolul reciclare. Doar 13% din plasticul aruncat ajunge să fie sortat şi refolosit, deşi ar trebui să ajungem la 90% în următorii 8 ani.