Autoritățile verifică aproape 30 de poduri și pasaje din Capitală. Este vizată inclusiv rezistența la cutremure
Your browser doesn't support HTML5 video.
Ar urma să fie făcută și recepția pasajului Basarab, la 12 ani după ce a fost dat în folosință.
Între timp, construcția a fost mâncată pe alocuri de rugină. În lipsa recepției, legea nu permite investiții pentru lucrările de reparații și întreținere.
Verificarea celor 19 poduri și 9 pasaje - începută la finele anului trecut - va fi încheiată luna viitoare. Printre lucrările de infrastructură aflate pe listă se află podul Ciurel și cel de la Timpuri Noi. Încă din 2017 aveau un grad "nesatisfăcător" de siguranță, după cum indică o expertiză realizată la acea vreme de Primăria Capitalei.
Marian Bârgău, directorul general al Administrației Străzilor București: "Cele care vor fi nesatisfăcătoare vor intra în etapa de reabilitare. Cele care vor avea o stare satisfăcătoare sau bună vor intra într-o etapă de reparație în funcție de fiecare. În funcție de starea lor ne vom da seama dacă vor rezista sau nu la anumite cutremure."
Va fi expertizat și pasajul Basarab, dat în folosință în urmă cu 12 ani, deși nu a fost făcută recepția. După mai bine de un deceniu, rugina e vizibilă, iar scările rulante și lifturile pe care ar trebui să se ajungă la stația de tramvai... nu funcționează.
Bucureștean: "E o bătaie de joc, e jale ce e aici. Lifturile merg când vor ele. Scările rulante nu cred că mai merg de un an. Am văzut femei cu căruț urcând pe scări cu căruțul".
În lipsa recepției, legea nu le permite autorităților să facă lucrări de întreținere.
Cătălin Aflat, directorul Direcției Generale de Investiții din București: "La nivelul anului 2017, procesul de recepție a fost reluat. ISC a constat anumite deficiențe și a solicitat realizarea unei noi expertize. Deficiențele constatate nu au fost închise în cele 90 de zile, prin urmare recepția nu a fost admisă."
Proiectul pasajului suprateran Basarab - care leagă cartierele Militari și Drumul Taberei de centrul Capitalei - a fost lansat la sfârșitul anului 2000. A fost inaugurat 11 ani mai târziu, după o investiție de 200 de milioane de euro. La acel moment era cel mai lat din Europa și - spuneau proiectanţii și constructorii - a fost proiectat să reziste la un cutremur de magnitudine 8.