Modifica setarile cookie
Toate categoriile

ANPC a dat-o la întors: ”Puiul vopsit” era doar o metaforă. Noul șef al Autorității: Suntem o instituție care nu doarme

”Puiul vopsit” a fost doar o metaforă, iar carnea de pui este normal să fie galbenă dacă pasărea este hrănită cu porumb, a declarat noul șef ANPC, Paul Anghel, referitor la cele spuse de Horia Constantinescu, fostul președinte al Autorității.

Înscrierea pe etichete "hrănit cu porumb" este permisă doar dacă minimum 50% din hrana păsărilor este porumb, a scris, sâmbătă seara, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.

"În urma discuţiilor şi a informaţiilor contradictorii apărute în spaţiul public, în ultima săptămână, consider că este oportun să aduc clarificări cu privire la subiectele vehiculate în mass media. În legătură cu subiectul generic numit "puiul vopsit" cred că toţi consumatorii au înţeles că este vorba despre o expresie metaforică, menită să descrie constanta noastră preocupare legată de informarea completă, corectă şi precisă a produselor în general şi în cazul de faţă a celor din carne de pui. În atribuţiile permanente ale instuţiei noastre se află verificarea conformităţii produselor care se comercializează în magazine de specialitate, cu normele legale în vigoare. Noi încercăm, prin controalele întreprinse, să evităm înşelarea consumatorilor prin afişarea pe etichetele produselor a unor informaţii care nu corespund realităţii şi nu de puţine ori am depistat practice nelegale/comerciale incorecte/înşelătoare. Folosirea în produse a unor aditivi alimentari, omologaţi de instituţiile de specialitate nu este periculoasă pentru consumator. Aceia dintre producători care decid să ofere un produs premium, cum ar fi "puiul hrănit cu porumb" folosesc cereale, de exemplu porumb, pentru a obţine produse superioare din punct de vedere vizual şi calitativ. Monitorizăm constant conformarea acestora la normele legale privind etichetare, astfel încât este permis să înscrie pe etichete "hrănit cu porumb" doar dacă minim 50% din hrana păsărilor este porumb", spune Paul Anghel.

El a menţionat că este natural ca în condiţiile folosirii unei astfel de hrană, carnea şi epiderma păsărilor să aibă culoarea galbenă.

Totodată, directorul general al ANPC a dat asigurări că instituţia face astfel de verificări "de ani de zile, nu doar în ultima săptămână".

Citește și
pui
Scandalul „puiului vopsit”. Șeful ANPC: Unii dintre pui sunt vopsiți prin hrănire, ca vopseaua să nu poată fi spălată
”ANPC este o instituție care nu doarme”

"Al doilea subiect ce trebuie clarificat este legat de controalele întreprinse pentru depistarea salmonella la carnea de pui. În contextul eforturilor intensificate şi susţinute ale Uniunii Europene de stopare a acesteia, împreună cu colegii de la ANSVSA lucrăm îndeaproape în depistarea şi indisponibilizarea loturilor suspecte. Ca urmare a monitorizărilor efectuate s-a identificat tulpina salmonella atât la carne de pui provenită din spaţiul comunitar, Polonia şi Ungaria, cât şi din România. Referitor la cele din România este vorba de loturi de carne de pui provenite de la un producător din judeţul Vaslui, unde s-a confirmat o tulpină înalt patogenă, dar şi de loturi suspecte provenite de la producători mari din judeţele Bacău şi Buzău, pentru care încă nu avem confirmarea de la serotipizare. Loturile respective au fost retrase de la vânzare, în aşteptarea rezultatelor analizelor. Încă o dată, vrem să vă asigurăm că scopul acestor verificări constante şi a acestor comunicări este doar pentru a asigura consumatorul român de faptul că ANPC - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor este o instituţie care nu doarme şi care veghează constant la respectarea legii. Ne dorim o bună colaborare cu lanţurile de supermarketuri şi cu toate tipurile de magazine din România, pentru ca împreună să putem oferi cele mai bune produse clienţilor din ţara noastră. În situaţii critice, ca cele de mai sus expuse, este important să luăm de urgenţă toate măsurile necesare adică nu în 2-3 ore, ci de îndată", a precizat Paul Anghel.

El a afirmat că din discuţiile avute cu diverşi producători români rezultă că aceştia acuză o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra preţului, de multe ori fiind nevoiţi să îşi vândă produsele în pierdere.

"Costurile mari ale igienizării şi necesitatea de a le reflecta în preţul produsului este una din cauzele pentru care anumiţi producători decid să renunţe la ele pentru a avea un preţ mai mic.Vă informăm pe această cale că noi nu vom permite astfel de practici ale producătorilor, iar mesajul pe care îl transmitem comercianţilor, indiferent ca este vorba de mari lanţuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine, este că trebuie să renunţe a mai urmări doar preţul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calităţii şi conformităţii", a mai scris Paul Anghel.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult