Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Afacerea parcărilor private, profitabilă în Capitală. Zona cu cele mai scumpe locuri

Your browser doesn't support HTML5 video.

Într-un Bucureşti sufocat de maşini, cea mai mare provocare este găsirea unui loc de parcare. Iar pentru fiecare dintre ele se luptă, în fiecare zi, cel puţin şase şoferi.

În aceste condiţii, parcările private au devenit cele mai profitabile afaceri din Capitală. Investitile sunt minime, iar profitul poate fi uriaş. Cea mai scumpă costă 36 de lei pe oră, iar sute de oameni o achita de voie de nevoie în fiecare zi. Şi tot aşa vor face până când primăria vine cu alternative.

Pe bulevardul Buzești, la câteva sute de metri de Piaţa Victoriei, se află cea mai scumpă parcare din Bucureşti. Tariful este de 9 lei pentru 15 minute.

”Piperat e puţin spus... Dar nefiind opţiuni... singura opţiune ar fi să iei o amendă. Cel mai mult am plătit 50 de lei... Cam mult”, spune un bărbat.

Asta cred şi câțiva cetăţeni brazilieni, care au aflat că au de plătit 45 de lei.

Citește și
loc de parcare
Bătaie din cauza unei parcări greșite, în Bistrița. Polițiștii au întocmit dosar penal

În jur de 300 de şoferi aleg în fiecare zi să îşi lase maşina aici, iar pentru o oră de parcare plătesc 36 de lei. Tot atât costă şi un bilet de tren de la Bucureşti la Sinaia.

Cei care vor să îşi lase autoturismul o zi întreagă, dau 120 de lei.

Afacerea este însă una perfect legală şi atâta timp cât există cerere, proprietarii nu au de ce să scadă preţurile. Mai ales că zona este foarte circulată.

Pe strada Doctor Felix am găsit o altă parcare privată. Aici, taxa este mai mică, de 5 lei pe oră ori 25 de lei pe zi. Abonamentul lunar costa o sută de euro.

Dacă alegeţi să vă lăsaţi maşina în piaţa George Enescu, fiţi cu băgare de seamă. Într-o parte este parcarea primăriei cu o taxă de 1,5 lei pe oră, în cealaltă parte este o parcare privată, iar tariful este de 8 lei pe oră şi 98 de lei pe zi. Atenţie însă, dacă pierdeţi tichetul, plătiţi o taxă de 250 de lei.

Astfel de parcări se pregătesc şi în Floreasca ori Pipera, zone cu multe clădiri de birouri, dar puţine locuri de parcare.

Problema reală se află în curtea primăriei. În Bucureşti există aproape 1,4 milioane de maşini, plus cele care tranzitează Capitală. În lipsa unui transport în comun competitiv şi a pistelor de biciclete, bucureştenii aleg autoturismul personal.

Primăria Capitalei susţine că anul acesta demarează 14 proiecte de construire de parcări subterane şi supraterane, în valoare de 11 milioane de euro. Iar alte două parcări de 700 de locuri sunt în lucru.

Potrivit unui studiu, 8 din 10 bucureşteni recunosc că au parcat ilegal cel puţin o dată. Cu adevărat grav este că 4 din 10 s-au certat ori chiar s-au bătut cu un alt şofer pentru parcare.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult