Modifica setarile cookie
Toate categoriile

5000 de bolnavi s-au plâns că medicul le-a cerut bani. Câți și-au cumpărat singuri medicamente

Your browser doesn't support HTML5 video.

Pentru prima dată în istoria sistemului sanitar, România are şi un raport cu părerea pacientului despre cum a fost tratat, curăţenia din spital și șpăgile cerute.

Rezultatul: 5000 de bolnavi s-au plâns că medicul le-a cerut bani ca să se uite la ei, iar 25.000 și-au cumpărat singuri medicamente.

Asta în condiţiile în care doar 3 procente dintre cei externaţi au răspuns la întrebări, pentru că managerii spitalelor au "uitat" să promoveze chestionarul. Documentul va deveni însă obligatoriu, anunță ministrul Sănătăţii.

După externare, pacientul va primi pe telefon un mesaj prin care este rugat să răspundă, confidenţial, la câteva întrebări legate de felul în care a fost tratat la spital.

Până anul trecut a fost folosit un chestionar pe care bolnavii îl primeau de la asistentă şi pe care îl completau fără să beneficieze de anonimat. Nu e de mirare că rezultatele arătau ca 97 la sută dintre pacienţi erau foarte mulţumiţi.

Citește și
Vlad Voiculescu
Vlad Voiculescu: ”Sute şi mii de oameni îşi vor pierde viaţa în spitale”

Odată cu apariţia sistemului prin SMS, s-au înregistrat şi primele schimbări.

21% dintre pacienţii care au completat chestionarul au spus că au fost nevoiţi să cumpere medicamente sau materiale sanitare pentru că spitalul nu le avea, 16% au declarat că nu au primit informaţii clare despre diagnostic şi tratament, 10% sunt total nemulţumiţi de atenţia primită de la medic iar 4% că doctorul le-a cerut bani de la obraz că să fie trataţi.

Cifrele vi se par nerealiste? Probabil aveţi dreptate.

Sorina Pintea, ministrul Sănătății: "O cincime nemulţumiţi de curăţenia din spitale? Foarte puţin. Eu credeam că sunt mai mulţi"

Vlad Mixich, Observatorul Român de Sănătate: "Există o explicaţie pentru faptul că oamenii tind să spună că sunt mulţumiţi. Este inclusă într-un studiu al OMS. Oamenii se obişnuiesc cu răul şi astfel orice nivel decent li se pare extraordinar "

În plus, cei mai mulţi români care au trecut printr-un spital nu au avut ocazia să-şi spună părerea. Numerele lor de telefon trebuie să fie trimise de la spital către casa naţională de sănătate, apoi la minister, ca să fie contactaţi.

Doar că din cele 277 de spitale, doar unele au transmis informaţiile. Aşa a luat naştere lista ruşinii, unde apar spitalele cu 0 aprecieri de la pacienţi.

Vlad Mixich: "Când un manager nu dă doi bani pe părerea pacientului ar trebui să trezească cel puţin îngrijorare şi revolta din partea pacienţilor care folosesc"

Oana Grigore: "Pe viitor, managerii de spitale vor fi obligaţi să țină cont de părerea pacientului. El va fi evaluat de către Ministerul Sănătății și pe acest criteriu de performanță".

Cu alte cuvinte, responsabilii de spital vor fi sancţionaţi dacă nu se arata interesaţi de răspunsul celor pe care îi tratează.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult