Ce înseamnă sustenabilitatea în 2024. Mituri, adevăruri și cum să faci alegeri mai informate
Galerie foto
Cum recunoaștem atunci un produs cu adevărat sustenabil și cum putem evita capcanele promovărilor false?
Tom Meijeraan, co-fondator al Arctic Reflection, un start-up ce își propune să restabilească stratul de gheață din Arctica, și Astrid Leyssens, fondatoarea We Are Impact Collective, o organizație care reunește expertize din diverse domenii pentru a soluționa provocări complexe și interconectate, sunt doi experți care trăiesc sustenabilitatea în mod autentic și ne ajută să înțelegem cum putem face alegeri informate.
Tom Meijeraan, alături de Jan Leyssens, membru fondator al We are Impact Collective, vor participa la Climate Change Summit, în perioada 15-17 octombrie, alături de zeci de speakeri și mii de participanți pentru a explora soluții inovatoare la cele mai presante provocări de mediu. Cei care vor să participe la cel mai mare eveniment din CEE dedicat soluțiilor pentru provocările climatice pot aplica pe climatechange-summit.org/apply-now/.
Ce este sustenabilitatea în 2024?
Sustenabilitatea, la nivel fundamental, înseamnă utilizarea responsabilă a resurselor pentru a satisface nevoile actuale fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. În 2024, sustenabilitatea nu se mai referă doar la protejarea mediului, ci include și dimensiuni economice și sociale, recunoscând interdependența dintre oameni, planetă și profit.
3 mituri comune despre sustenabilitateDeși tot mai mulți oameni sunt interesați să adopte un stil de viață sustenabil, există multe mituri care circulă în jurul acestui concept. Iată trei dintre cele mai comune:
„Sustenabilitatea este prea scumpă” Multe persoane cred că adoptarea unor practici sustenabile implică un cost mare. Astrid Leyssens, fondatoarea We Are Impact Collective, susține că sustenabilitatea nu este un cost suplimentar, ci o modalitate de a economisi. Atunci când respectăm limitele resurselor naturale și ne ocupăm de nevoile sociale, costurile pe termen lung legate de gestionarea refugiaților, repararea infrastructurii sau problemele de sănătate sunt reduse semnificativ.
„Acțiunile individuale nu contează” Mulți oameni consideră că eforturile lor individuale nu pot schimba mare lucru în fața problemelor globale de mediu. Tom Meijeraan, co-fondator al Arctic Reflection, crede că fiecare gest contează: „Desigur, este ușor să dăm vina pe marile corporații sau pe guvern că nu au luat măsuri suficiente, dar noi suntem cei care ne umplem coșul de cumpărături și tot noi îi votăm pe politicieni.”
„Produsele sustenabile sunt întotdeauna mai scumpe” Este adevărat că unele produse ecologice au prețuri mai mari, dar în multe cazuri acestea oferă un raport mai bun calitate-preț pe termen lung. Tom explică faptul că: „Produsele durabile, cum ar fi cele de folosință îndelungată, se dovedesc a fi mai rentabile pe termen lung, deoarece necesită mai puține înlocuiri și sunt fabricate din materiale rezistente.”
Cum să recunoști un produs cu adevărat sustenabil?Să cumperi sustenabil nu înseamnă doar să alegi produsul cu etichetă verde. Iată câteva sfaturi esențiale pentru a face alegeri corecte:
Cumpără responsabil Înainte de a achiziționa un produs, întreabă-te dacă ai cu adevărat nevoie de el. Reducerea consumului inutil este primul pas spre un stil de viață sustenabil.
Caută certificări de încredere Siglele și certificările recunoscute, cum ar fi B Corp, Fair Trade, sau Ecolabel, pot fi un bun indicator al produselor care respectă standarde stricte de sustenabilitate.
Verifică materialele și ingredientele Optează pentru produse realizate din materiale reciclate sau reciclabile și evită produsele care conțin chimicale dăunătoare sau ambalaje excesive. De asemenea, alege produse care folosesc ingrediente locale. Acest lucru poate reduce amprenta de carbon asociată transportului pe distanțe lungi, contribuind astfel la protejarea mediului. Ingredientele și materialele produse local susțin, de asemenea, comunitățile și economiile locale, fiind o alegere mai etică și responsabilă.
Astrid Leyssens recomandă să rămânem sceptici atunci când un produs pare „prea bun pentru a fi adevărat”:
„Dacă un produs promite prea multe și nu are certificări clare, este probabil să fie doar o strategie de marketing.”
Sustenabilitatea în 2024: Ce urmează?Într-o lume în care schimbările climatice și degradarea mediului devin din ce în ce mai presante, sustenabilitatea nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Fie că vorbim de acțiuni individuale sau de schimbări la nivel de industrie, fiecare gest contează. Climate Change Summit, care va avea loc între 15-17 octombrie, este un exemplu concret de inițiativă dedicată găsirii de soluții la provocările climatice. Poți afla mai multe despre eveniment și cum să participi pe pagina Climate Change Summit 2024.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: schimbari climatice , sustenabilitate
Dată publicare: 18-09-2024 10:52