Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Soluția Georgianei ca să nu mai rămână blocată în traficul din București. Este la îndemâna oricui

Your browser doesn't support HTML5 video.

Pe parcursul întregii săptămâni suntem „PRO Verde” și vă prezentăm o serie de reportaje despre cum putem face mai bună lumea în care trăim. Începem cu ce îi doare foarte tare pe locuitorii Capitalei.  

Bucureștenii sunt campioni la stat în trafic. Pierdem, în medie, în jur de o săptămână pe an captivi în aglomerație. Vestea bună este că în ultimul timp transportul în comun a câștigat în popularitate.

Bucureștiul s-a situat anul trecut pe locul 8 în lume în topul celor mai aglomerate orașe. În Europa suntem pe 4. Din această cauză, pe parcursul a 365 de zile, locuitorii au pierdut câte 150 de ore în trafic din cauza aglomerației.

Georgiana Zamfir nu a mai suportat situația și a făcut o schimbare.

Georgiana Zamfir: „M-am mutat pentru că, deși stăteam într-o zonă considerată centrală, accesul era foarte dificil unde erau zonele mele de interes, respectiv școala copilului, întâlnirile cu clienții. Sunt foarte aproape de metrou, fac 7 minute până la Victoriei și cam 4 minute până la Basarab, tramvaiul e la 2 minute."

Citește și
Recordurile absolute de temperatură din ultimele luni îi pun pe gânduri pe climatologi. Cum va fi clima în România, în 2030
Recordurile absolute de temperatură din ultimele luni îi pun pe gânduri pe climatologi. Cum va fi clima în România, în 2030

În aceste condiții, a lăsat mașina acasă. Când nu merge cu metroul, își scoate bicicletele din garaj. Are trei, două de oraș și una de munte.

Georgiana Zamfir: „Pai i-am luat-o fiului meu ca să se dea cu ea prin oraș, am vrut să aibă mai multe viteze să îi fie mai ușor că îi plăcea să urce cu ea prin parcuri, doar că n-a mai folosit-o. O folosesc eu, e de băieți, e mare pentru mine, dar e ok."

Simona organizează evenimente și este mai tot timpul pe drumuri. Nu are mașină, așa că depinde de transportul public. Până acum câteva luni locuia într-un cartier foarte aglomerat de la marginea Capitalei.

Simona Chiriac: „Am început să îmi dau seama că pierd foarte mult timp, zile întregi pe drum. Gândește-te că aproape 4 ore le pierdeam în fiecare zi. Devenise foarte frustrant la un moment dat. Când plecam de acasă deja intram în depresie gândindu-mă că plec la ora asta, dar nu știu când o să ajung. Sunt fan metrou."

S-a mutat și ea, iar acum are în vecinătate tot ce-și dorește. De altfel, în ultimul timp se vorbește intens despre orașul de 15 minute. Pe scurt, oamenii ar trebui sprijiniți să ajungă cât mai repede la școală, magazin, piață, medic ori la locul de muncă.

Pentru asta, administrațiile locale ar trebui să ne asigure infrastructura necesară, iar cartierele noi să fie construite după acest model.

Grațian Mihăilescu, fondator urbanizare HUB: „Contează foarte mult să înțelegem câte mașini avem în oraș și cât de mult poluează aceste mașini, adică datele și analiza de date sunt importante. Un oraș se dezvoltă nu doar pe parte de administrație, ci și privații și dezvoltatorii imobiliari au un impact asupra felului în care de sustenabil poate fi un oraș."

Toate marile orașe ale Europei au dezvoltat în ultimii ani infrastructură serioasă pentru cei care vor să folosească bicicleta. În capitala noastră, cei care aleg această variantă sunt încă niște temerari.

Marius Gorgan, Bucharest Bike Traffic: „Ai o mașină care merge pur și simplu pe pista de biciclete, se identifică ca bicicletă și cu siguranță dacă eu aș fi mers aici eram pus în dificultate. Așa se întâmplă de fiecare dată!".

Tânără: „Dacă sunt piste e ok, dacă nu sunt piste e oribil!"

Marius Gorgan, Bucharest Bike Traffic: „Iți spuneam de pistele de biciclete că nu sunt, în București nu există. Cea de pe Victoriei se închide în weekend, nu ai voie cu bicicleta. Noi sâmbăta și duminica suntem cu aproape 0 km în oraș."

Iar legislația națională încurcă și mai mult, mai ales în cazul copiilor, care nu au voie cu bicicleta pe carosabil până la 14 ani.

Marius Gorgan, Bucharest Bike Traffic: „Eu cu copilul meu, care are 6 ani, l-am dus la un moment dat când grădinița s-a mutat, era la 7 km de casă. Cu mașina ar fi durat minim o oră. L-am dus cu bicicleta în fiecare zi la grădiniță și i-am spus că nu are voie să meargă pe carosabil”.

În ultimul an a crescut și numărul celor care folosesc transportul public. Conform Societății de Transport din București, în luna aprilie s-au vândut cu 12% mai multe abonamente față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este si mai mare în cazul biletelor, de 25% față de 2023.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult