Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Vești bune de la Bruxelles, după întâlnirea dintre Cîțu și Ursula von der Leyen

Your browser doesn't support HTML5 video.

Reforme pentru bani. Aceasta este promisiunea cu care premierul Florin Cîțu, aflat în vizită oficială la Bruxelles, i-a convins pe liderii europeni să ne accepte proiectele de relansare economică.

România ar putea primi aproape 30 de miliarde de euro, pentru modernizare. Printre alte proiecte, din acești bani, responsabilii vor să construiască 500 de kilometri de autostradă și să refacă sistemul de irigații.

Prima discuţie a premierului Florin Cîțu la Bruxelles a fost cu şefa Comisiei Europene, și s a încheiat cu succes.

"A fost o discuţie foarte constructivă", a anunţat premierul pe reţelele de socializare, iar Ursula von der Leyen i-a mulţumit.

"Lucrăm cot la cot cu România să finalizăm un Plan de Reabilitare şi Rezilienta solid. Un progres mare la capitolul reforme", a transmis şi liderul european.

Citește și
Florin Citu
Florin Cîțu a publicat o filmare în care jonglează cu mingea și îi șutează la poartă unui elev de liceu

De la Bucureşti, partenerii din guvern au răsuflat uşuraţi.

Dan Barna, vicepremierul României: "Veștile sunt bune, mai sunt discuții azi și evit să mă propune dar veștile sunt bune."

Iniţial, oficialii europeni au avut obiecţii la proiectele pe care ţara noastră le-a propus. La capitolul irigaţii, de pildă, liberalii au fost nemulţumiţi de modul în care ministrul proiectelor europene, Cristian Ghinea, a negociat fondurile pentru agricultură, cerute de ministrul de resort. În total, aproximativ 2,5 miliarde de euro pentru combaterea secetei.

Adrian Oros, ministrul Agriculturii: "Nu putem estima cât vom primi. Vrem să demonstrăm comisiei că utilizăm apă şi energie cât mai puţine şi cât mai multă Energie verde.”

Mulţi bani a cerut şi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Cu fondurile europene pentru relansarea economică după pandemie vrea să construiască autostrada 7, care ar urma să facă legătura între nordul Moldovei şi zona de sud a ţării.

Oficialii au cerut 4,5 miliarde pentru toată infrastructura rutieră, numai că europenii nu au fost prea darnici, mai ales că mare parte din fonduri vin sub formă de împrumuturi, la o dobândă foarte mică.

Sunt 29,2 miliarde de euro în total pe care ţara noastră vrea să îi primească de la Comisia Europeană. De aici, şi foarte multe condiţii. În primul rând, statele europene trebuie să facă multe reforme, iar proiectele să fie cât mai prietenoase cu mediul înconjurător.

România, de pildă, promite că va introduce taxa pentru transportatori pe autostrăzi, la fel cum e în cele mai multe state, şi că va îmbunătăţi sistemul de colectare a taxelor şi impozitelor. De la promisiuni la realizări este însă cale lungă.

Pentru a primit toţi banii de la uniunea europeană, proiectele trebuie deja iniţiate anul acesta şi ar trebui finalizate până în 2026.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult