Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Politicienii care s-au transformat în influenceri. Cum a ajuns Piedone să aibă 300.000 de urmăritori pe TikTok

Your browser doesn't support HTML5 video.

Dornici să fie mereu în centrul atenţiei tot mai mulţi politicieni au devenit și influenceri.

Altfel spus sunt faimoşi în mediul on-line şi ajung la acei români mai puţin interesaţi de mijloacele de informare tradiţionale, dar foarte prezenţi, pe TikTok, Instagram, şi Facebook.

Specialiștii în media digitală spun că în fața acestei avalanşe de mesaje, oamenii trebuie să fie foarte atenţi ce iau de bun, ca să nu cadă în capcana unei campanii mascate. Recent eliberat din penitenciar unde a ajuns după condamnarea primită în dosarul Colectiv, Cristian Popescu Piedone se bucură de succes în mediul online. De pildă a avut patru milioane de vizualizări, după ce într-un videoclip publicat pe TikTok îmbracă o femeie în vârstă. 300 de mii de oameni şi-au arătat aprecierea şi s-au lăsat sensibilizați de gest. Pe contul său, politicianul publică des imagini şi de la controalele pe care le face în sectorul 5. Unele strârnesc chiar amuzament printre privitori. Mai în glumă mai în serios Piedone a reușit să adune o comunitate de peste 300 de mii de urmăritori. Vine tare din urmă şi europarlamentarul Vlad Gheorghe. Clipurile publicate de el sunt editate cu text și efecte. Iar mesajele sunt despre legi sau decizii politice pe care acesta le comentează. Vlad Gheorghe: ”Politicienii trebuie să vorbească cu oamenii, fie în stradă, fie cu ajutorul presei, fie online. E clar că românii din țară și din diasporă sunt conectați pe platformele de socializare și este datoria noastră să mergem acolo unde sunt alegători de toate vârstele și să le dăm informații corecte și utile”. Fostă membră AUR, deputata Ana Maria Gavrilă a depășit 200 de mii de urmăritori pe TikTok. Cel mai vizionat și apreciat videoclip este cel în care face referire la refuzul intrării României în spațiul Schengen. Ana Maria Gavrilă: ”În ultimii doi ani mi-am asumat să fac cursuri și să dedic ore în șir ca eu să fiu cât mai clară și cât mai structurată. Cu cât devii mai bun, ai mai puține greșeli în vorbire, care trebuie scoase la editat. Un video de 3 minute poate fi gata cu totul editat în aproximativ 2 ore maxim”. Specialiștii în media digitală spun că această metodă de promovare este firească şi de actualitate. Ține însă de urmăritor să cearnă informațiile. Potrivit experţilor unele dintre postări sunt făcute doar pentru a impresiona. Marian Hurducaș, specialist digital: ”Este un mod necesar de a comunica cu alegătorii. Problema este mesajul care ajunge la alegători, modul în care el ajunge acolo și aici vreau să vorbesc despre informațiile false. Informațiile nefiltrate care ajung la public”. Trăim într-o epocă în care totul se mișcă atât de repede încât ce era interesat ieri, astăzi, s-ar putea să nu mai fie.

Cei care şi-au făcut un nume pe plaformele de socializare știu acest lucru și se folosesc de mici trucuri pentru a capta constant atenția. De pildă, au un mesaj scris peste imagini, moment în care, potrivit celor mai recente studii, peste 80% dintre utilizatori au sunetul dispozitivelor scăzut, ca să fie atenţi la text. De folos sunt și efectele, pentru dinamică.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult