Iohannis critică schimbările din Educație. ”E nevoie de un plan pe termen lung”
”Educaţia este unul dintre pilonii fundamentali pentru dezvoltarea României pe termen lung”, a spus şeful statului, care a apreciat că ”vom ajunge o Românie educată printr-un plan pe termen lung, de la care să nu ne abatem prin schimbări permanente şi haotice ale legislaţiei, ca până acum”.
”Proiectul România educată intră într-o nouă etapă. Educaţia este unul dintre pilonii fundamentali pentru dezvoltarea României pe termen lung. Aceste documente pe care le punem în discuţie publică sunt valoroase pentru că sunt bazate pe realităţile româneşti şi exemple de bună practică din mediul internaţional”, a declarat, miercuri, Klaus Iohannis, în cadrul Conferinţei ”România Educată - politici publice şi coordonarea surselor de finanţare”
Potrivit şefului statului, ”rezultatele PISA reprezintă unul dintre argumentele de netăgăduit pentru urgenţa soluţiilor rapide şi temeinice”.
”Lipsa unei educaţii de calitate devine o ameninţare pentru dezvoltarea României pe termen lung. Drumul pe care trebuie să ne angajăm este al unei economii bazate pe cunoaştere. Nu putem în epoca Inteligenţei Artificiale să avem o problmă endemică de analfabetism funcţional”, a mai spus şeful statului.
Potrivit acestuia, documentele lansate - politici publice – ”sunt foarte importante pentru că le oferă decidenţilor documente utile”, mai ales în contextul în care nu avem resurse financiare nelimitate
”Prezenţa premierului, a membrilor Guvernului este un semnal foarte bun pentru deschiderea la colaborare şi dialog pentru că astfel se pot crea demersurile pentru finanţare şi rezolvarea problemelor. Este foarte util să vorbim despre soluţiile pe care le-au identificat alte ţări. Vom ajunge o Românie educată printr-un plan pe termen lung, de la care să nu ne abatem prin schimbări permanente şi haotice ale legislaţiei, ca până acum”, a mai spus Iohannis.
Cele patru documente lansate, miercuri, de Administraţia Prezidenţială vorbes despre cariera didactică, managementul educaţional, echitate în învăţământ şi acces la educaţie timpurie de calitate.