Candidații la prezidențiale se promovează de acum, deși mai sunt 4 luni până la primul tur. Speculează un vid legislativ
Your browser doesn't support HTML5 video.
Politicieni de la mai toate partidele ne zâmbesc din afișe și, în câteva cuvinte, ne transmit care le sunt planurile, chiar dacă puțini spun clar că vor la Cotroceni. De ce acum? Pentru că ”în campanie sunt reglementări stricte, cu afișe de anumite dimensiuni și costuri limitate”, recunosc candidații. Așadar, speculează un vid legislativ, iar în această perioadă nu există transparență totală nici în privința banilor cheltuiți.
Din afișe amplasate pe trotuare, clădiri, din panouri simple sau electronice, candidații PNL, USR și AUR la alegerile prezidențiale se promovează pentru alegerile care au loc abia pe 24 noiembrie. Nicolae Ciucă, președinte PNL: „Mi-am exprimat această intenție de a candida. Președintele PSD a ironizat cumva. Asta înseamnă că deranjează.” Fără să fie numit oficial de PNL, Nicolae Ciucă este primul care și-a afirmat intenția de a candida și primul care și-a promovat imaginea folosindu-se de cartea pe care a amânat de mai multe ori să o lanseze. Și liderul AUR își promovează proiectul de guvernare punându-și ideile pe afișe amplasate deja pe străzile orașelor sau pe marginea drumurilor. În mare parte, locul de reclamă electorală este același pe care AUR l-a folosit și în campania pentru locale și europalamentare. Din 300 de afișe mari zâmbește și Elena Lasconi, candidatul pe care USR l-a lansat deja în cursa pentru Palatul Cotroceni. Elena Lasconi, candidat USR la șefia țării: „Partea de campanie electorala care este cu o lună înainte de alegeri are reglementări stricte, trebuie doar afișe de o anumită dimensiune, o anumită sumă pe care poți să o cheltuiești pentru campania electorală.” Legea electorală stabilește regulile după care se pot promova candidații doar în cele 30 de zile de dinaintea votului. În perioada de dinainte de campanie, candidații se pot lăuda după cum doresc, pot face chiar și campanie negativă la adresa contracandidaților. Septimius Pârvu, expert în bună guvernare: „Când vine vorba de începerea campanie și vedem mereu același lucru, dispar toate aceste bannere, afișajul electronic. Este un pic nenatural. Ce vedeți acum pe stradă reduce și transparența finanțării pentru că te-ai aștepta ca aceste cheltuieli să le vezi mai repede, mai detaliat, să înțelegi in ce a cheltuit și pentru ce.” PSD va anunța după congresul de la finalul lunii august candidatul la prezidențiale. Iar Mircea Geoană, cotat cu șanse bune de sondajele de opinie, va anunța doar în toamnă dacă va candida la președinția României.
Sursa: Pro TV
Etichete: alegeri prezidentiale , campanie electorala , candidati
Dată publicare: 30-07-2024 19:32