„Probabil că nu aș fi fost aici astăzi”. Povestea unui șofer care a trecut podul din Baltimore înainte de prăbușire
Pe 26 martie era puțin trecut de ora 1 dimineața, iar Larry DeSantis se îndrepta spre cel de-al doilea loc de muncă, la Herman's Bakery din zona Baltimore.
El spune că prîbușirea podului l-a făcut să aibă o întâlnire șocantă cu moartea. Într-un interviu acordat CNN, el și-a amintit cum a traversat podul, „concentrându-se asupra tipilor de pe pod" și încercând să conducă cu atenție pe lângă ei.
„Chiar nu am văzut nava. M-am concentrat doar pe ceea ce era în fața mea”.
Singurul indiciu că ceva nu era în regulă a fost ceea ce DeSantis a descris ca fiind lipsa vehiculelor, chiar și la acea oră atât de matinală.
„Mai era un singur vehicul în spatele meu", a spus el. „Era un tractor, dar nu avea o remorcă, pentru că eu am ajuns în fața lui chiar când am început să trecem peste pod".
Doar alte șase mașini au trecut pe acea bandă înainte ca nava-container să lovească unul dintre pilonii podului la ora 1:29 a.m.
Prăbușirea a aruncat vehicule și oameni în râul înghețat Patapsco. Șase muncitori care reparau gropile de pe pod au fost dați dispăruți în urma prăbușirii; iar două dintre cadavrele lor au fost recuperate între timp. Se presupune că ceilalți patru sunt morți.
„Dacă m-aș fi oprit și aș fi vorbit cu cineva, cu colegul meu de muncă pentru un minut, probabil că nu aș fi fost aici astăzi", a spus DeSantis.
La câteva minute după ce a trecut peste pod, oamenii de la celălalt loc de muncă al lui DeSantis au sunat să vadă ce face.
„Am spus că tocmai am trecut peste pod, iar ei au spus: "Ei bine, știți, podul tocmai s-a prăbușit"."
DeSantis a spus că nu-i venea să creadă ce auzea. „Pur și simplu nu-mi vine să cred că s-a întâmplat. Mă consider foarte norocos".
Francis Scott Key a fost deschis în 1977. Portul - al nouălea ca mărime din SUA pentru mărfuri internaționale - este acum blocat de dărâmături. Navele pot încă să se deplaseze prin Portul Baltimore, care a gestionat mărfuri străine în valoare de 80,8 miliarde de dolari în 2023, potrivit guvernului statului - dar mărfurile mai mari vor trebui să aștepte până când resturile podului vor fi îndepărtate.
Pe măsură ce a început îndepărtarea molozului în weekend, oficialii au spus că se pregătesc să deschidă un canal alternativ temporar care va permite navelor esențiale din punct de vedere comercial să ajungă în port.