Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Victimele tragediei din Genova, conduse pe ultimul drum. Prima ipoteză legată de prăbușirea podului

Your browser doesn't support HTML5 video.

În Italia este zi de doliu naţional. Sâmbătă au avut loc funeralii de stat pentru o parte dintre victimele tragediei de la Genova, iar la ceremonia religioasă au participat preşedintele şi premierul ţării.

Ultimul bilanţ al dezastrului indică 42 de morţi. Potrivit presei, vineri noapte au fost găsite printre dărâmături încă 4 trupuri fără viaţă. Printre victime se află şi un cetăţean româno-moldovean, în timp ce un şofer din Gorj este în comă profundă.

Cu inimile împietrite, 18 familii şi-au luat rămas bun de la cei dragi. Între sicrie s-a aflat şi unul mic alb, în care a plecat pe ultimul drum un băieţel nevinovat de opt ani.

Uriaşul pavilion expoziţional din Genova, transformat în capelă, a fost neîncăpător pentru miile de oameni, care au vrut să asiste la ceremonie. Premierul şi miniştrii săi au fost aplaudaţi la sosire. În schimb, o prezenţă controversată a fost cea a responsabillilor companiei care administra autostrada pe care se afla podul.

Numeroase familii au ales să boicoteze funeraliile de stat, învinuind autorităţile pentru carnagiu şi acuzându-le că se folosesc de cele întâmplate ca să câştige capital politic.

Citește și
Ultimul drum pentru victimele de pe podul Morandi
Ultimul drum pentru victimele de pe podul Morandi

La locul dezastrului, operaţiunile de căutare au continuat fără oprire. Salvatorii au găsit vineri noapte alte patru cadavre. Într-o maşină strivită se afla un cuplu şi fetiţa lor de nouă ani. Printre dărâmături a fost găsit şi trupul unui bărbat.

Ancheta se axează pe defectele structurale ale podului, agravate de întreţinerea neadecvată.

"O ipoteză e că podul s-a prăbuşit din cauza unui cablu metalic care s-a rupt. Cablurile leagă podul de stâlpii de susţinere. Acum trebuie să vedem care e cauza. Cablurile metalice fac obiectul lucrărilor de mentenanţă din anii '90. O parte a podului a fost consolidată cu bucăţi din metal negru. Alte două turnuri aveau şi ele nevoie de lucrări similare de consolidare. Unul dintre ele s-a prăbuşit", explică Enrico Sterpi, secretarul Asociaţiei Arhitecţilor Genovezi.

Un pod construit de acelaşi arhitect italian a fost închis, anul trecut, de autorităţile din Libia, din cauza stării avansate de degradare. Guvernul italian a anunţat că a lansat procedura de revocare a licenţei companiei care avea în administrare autostrada.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult