Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Viața secretă a cardurilor cadou: ce se întâmplă cu miliardele care rămân necheltuite în fiecare an

Cardurile cadou pot fi un cadou ideal pentru săbători atâta timp cât nu le îndesați într-un sertar și nu uitați de ele, scrie AP. 

Se așteaptă ca americanii să cheltuiască aproape 30 de miliarde de dolari pe carduri cadou în acest sezon de sărbători, potrivit Federației Naționale de Retail.

Cardurile cadou pentru restaurante sunt cele mai populare, reprezentând o treime din aceste vânzări.

Majoritatea acestor carduri cadou vor fi valorificate. Paytronix, care urmărește vânzările de carduri cadou la restaurant, spune că aproximativ 70% dintre cardurile cadou sunt folosite în șase luni.

Dar multe dintre ele – în valoare de zeci de miliarde de dolari – ajung să fie uitate sau neutilizate. Atunci viața unui card cadou devine mai complicată, cu date de expirare sau taxe de inactivitate care pot varia în funcție de stat.

IUBIT, DAR PIERDUT

După îmbrăcăminte, cardurile cadou sunt cel mai popular cadou în acest sezon de sărbători. Aproape jumătate dintre americani plănuiesc să le ofere, potrivit Federației Naționale de Retail.

Dar multe vor rămâne necheltuite.

Cardurile cadou se pierd sau sunt uitate, sau destinatarii se agață de ele pentru o ocazie specială. Într-un sondaj din iulie, compania de finanțare a consumatorilor Bankrate a descoperit că 47% dintre adulții din SUA aveau cel puțin un card cadou sau un voucher necheltuit. Valoarea medie a cardurilor cadou neutilizate este de 187 de dolari de persoană, un total de 23 de miliarde de dolari.

DARUL TIMPULUI

Conform unei legi federale care a intrat în vigoare în 2010, un card cadou nu poate expira timp de cinci ani de la momentul în care a fost achiziționat sau de la ultima dată când cineva a adăugat bani la el. Unele legi de stat necesită o perioadă și mai lungă. În New York, de exemplu, orice card cadou achiziționat după 10 decembrie 2022, nu poate expira timp de nouă ani.

Legile diferite ale statelor sunt unul dintre motivele pentru care multe magazine au încetat să mai folosească datele de expirare, spune Ted Rossman, analist senior în industrie la Bankrate.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult