Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ultimele cuvinte ale pilotului înainte ca zborul 447 să se prăbușească în ocean. Au murit 228 de oameni

Ancheta tragediei aviatice din 2009 este încă în desfășurare, iar compania Air France este acuzată de moartea celor 228 de pasageri și a echipajului. Abia acum, la proces, s-au auzit ultimele cuvinte ale pilotului înainte de prăbușire.

Zborul 447 al companiei Air France, de la Rio de Janeiro către Paris, nu a mai ajuns la destinație, avionul prăbușindu-se în Oceanul Atlantic pe 1 iunie 2009

Circumstanțele prăbușirii nu sunt încă pe deplin cunoscute, Air France fiind implicată într-o dispută juridică, compania fiind acuzată de omor prin imprudență pentru decesele survenite, relatează Mirror, citat de Daily Star.

Sunt analizate reacțiile piloților Marc Dubois, care avea 58 de ani, David Robert, 37 de ani, și Pierre-Cedric Bonin, 32 de ani iar printre probe se numără și cutia neagră a zborului transatlantic, care conține și discuțiile cu turnul de control și din cabină.

Însă, din anchetă a reieșit că doi dintre piloți au adormit, unul după altul, chiar la manșă

Citește și
Doi piloți Air France au fost suspendați după ce s-au luat la bătaie în cabină în timpul unui zbor
Doi piloți Air France au fost suspendați după ce s-au luat la bătaie în cabină în timpul unui zbor

La proces s-a auzit ultima conversație terifiantă a celor trei piloți. Echipajul a intrat în panică după defectarea unui element-cheie din echipamentele de zbor, arată sursa citată.

„La naiba, o să ne prăbușim! Nu este adevărat! Dar ce se întâmplă?" a spus pilotul David Robert.

Apoi, fie Robert, fie Bonin au spus: „F****, suntem morți."

După patru ore și 15 minute de de la decolare, aeronava Airbus s-a prăbușit în Atlantic.

Pierre-Cedric Bonin, căruia i se spunea "Copilul companiei" pentru că era angajat nou, a fost pus să piloteze avionul transatlantic în timp ce superiorii săi se relaxau.

„Cu o mare parte din cursă încă neefectuată și cu un pilot junior la manșă, Marc Dubois a decis că era timpul să doarmă puțin" se arată în raportul de anchetă.

Alain Bouillard, care conducea investigația, este sigur că comportamentul acestuia a contribuit la tragedie. „Dacă căpitanul ar fi rămas la comenzi prin zona de convergență intertropicală, dacă ar fi rămas treaz încă 15 minute, datorită experienței sale, poate că povestea s-ar fi terminat altfel.

Dar nu cred că oboseala a fost cea care l-a determinat să plece. A fost mai degrabă un comportament obișnuit, care face parte din obieceiurile piloților din cadrul Air France. Iar acțiunea lui nu a fost împotriva regulilor. Totuși, este surprinzător. Dacă ești responsabil nu îți iei vacanță în mijlocul evenimentelor" a declarat anchetatorul.

Ulterior, s-a aflat că oboseala lui Dubois s-ar fi datorat faptului că în noaptea precedentă stătuse treaz cu iubita sa - hostess și cântăreață de operă, care a murit și ea în tragedia aviatică.

„Nu am dormit suficient noaptea trecută. O oră nu este suficient" a recunoscut, de altfel, pilotul.

Toate discuțiile din cabină au fost analizate după doi ani de la prăbușire, pentru că abia atunci au fost recuperate de pe fundul mării cutia neagră a avionului și rămășițele ocupanților săi.

Compania Air France a pledat nevinovată la proces și și-a susținut nevinovăția, negând că piloții pe care i-a angajat au fost incompetenți. Cu toate acestea, compania a îmbunătățit pregătirea piloților.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult