Studiu al statului maghiar: Femeile educate reprezintă un risc pentru viitorul Ungariei
Potrivit unei analize a Biroului de Audit al Ungariei, citată de publicația maghiară Nepszava, numărul mare al femeilor în învățământul superior poate cauza probleme demografice, deoarece aceste femei și-ar găsi mai greu un partener, ceea ce ar putea duce la riscul scăderii natalității.
Acest fenomen din Ungaria, supranumit „Educația roz”, se potrivește cu filosofia guvernului Orban, mai notează publicația maghiară.
În prima parte a analizei se stabilește că în fiecare an între 2010 și 2021 au fost admise în învățământul superior mai multe femei decât bărbați, iar în semestrul de toamnă al anului universitar 2022, proporția femeilor va fi de 54,5 %. În plus, băieții abandonează învățământul într-o proporție mult mai mare, în timp ce mai multe fete frecventează și liceele: 55,4 la sută.
Potrivit cercetătorilor Oficiului Național de Audit al Ungariei, este nevoie de o strategie educațională care să pregătească pentru o viață de adult independentă de succes.
Creativitatea, competiția și orientarea spre performanță - caracteristice bărbaților - nu sunt doar necesare pentru dezvoltarea optimă a economiei maghiare, ci aceste calități sunt importante și din punctul de vedere al vieții de zi cu zi, întrucât „în casa unui tânărul aflat în creștere, el se confruntă și cu faptul că un computer nu mai merge, robinetul picură sau trebuie reparată mobila” - se mai arată în studiul maghair.
În cadrul cercetării prin chestionar, care a fost efectuată în perioada alegerilor parlamentare cu participarea a 700 de părinți și profesori, aceștia au fost întrebați dacă sistemul de învățământ maghiar oferă șanse egale băieților și fetelor, și ce rol joacă feminizarea profesiei didactice în acest proces.
De asemenea, statul maghiar vrea să afle dacă învățământul public intern favorizează calitățile feminine și dacă egalitatea de șanse între sexe poate fi afectată din acest motiv. Potrivit cercetătorilor institutului, subiectul este deosebit de important deoarece așa numita ”educație roz” „nu poate afecta doar competitivitatea țării, dar poate afecta negativ și rolul sistemului școlar în promovarea mobilității sociale”.