Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Sandviciurile cu ton de la Subway nu conţin ton. Ce au descoperit analizele de laborator

Analize de laborator asupra sandviciurilor cu ton de la Subway comandate de New York Times nu au reuşit să identifice ADN de ton, relatează The Guardian.

 

Un reporter a cumpărat sandvici cu ton de la trei magazine Subway din Los Angeles, apoi le-a dus la un laborator specializat în testare peştelui. Cercetătorii nu au reuşit să identifice vreo specie, potrivit News.ro.

„Există două concluzii - este atât de procesat încât, oricât am putea scoate, nu reuşim să facem o identificare, sau nimic de acolo nu e ton”, a declarat pentru NYTimes un purtător de cuvânt al laboratorului.

În luna februarie, când Inside Edition a făcut un test similar bazat pe mostre din New York, un laborator din Florida, Applied Food Technologies, a confirmat prezenţa tonului în sandviciuri.

Citește și
sandvis Subway bagheta
Compania care va plati sute de mii de dolari din cauza unui sandvis prea scurt. Procesul a durat ani de zile

 

Și-a promovat sandviciul ca având ”100% ton sălbatic”

 

În luna ianuarie, doi clienţi din California au deschis un proces susţinând că produsele „sunt făcute din orice, dar nu din ton”.

Reclamanţii au susţinut că acestea conţin „un amestec de diverse fierturi”, ingrediente „amestecate împreună, pentru a imita aspectul de ton”.

Subway, care are peste 22.000 de magazine în SUA, s-a confruntat cu mai multe procese, inclusiv unul colectiv în care a fost susţinut că sandvişurile de 30 de centimetri aveau, de fapt, dimensiunea de 27 de centimetri.

Legat de recentul proces, pe care l-a numit „nefondat”, compania îşi apără vehement conţinutul sandviciul de ton.

Anul acesta şi-a promovat sandviciul de 30 de centimetri ca având „100% ton sălbatic”.

 

Experții spun că Subway ar putea să nu fie de vină că tonul nu este ton

 

La începutul acestei luni, clienţii californiei care au dat în judecată Subway şi-au retras unele dintre cele mai grave acuzaţii.

Dar au continuat să susţină că etichetarea şi marketingul pentru produsele pe bază de ton ale companiei sunt „false şi înşelătoare”.

Experţi în astfel de produse au spus că Subway ar putea să nu fie de vină pentru faptul că tonul nu este ton.

„Nu cred că ar eticheta greşit intenţionat. Ei cumpără o cutie de ton pe care scrie «ton». Dacă există vreo fraudă în acest caz, a avut loc la fabrica de conserve”, a declarat Dave Rudie, preşedinte al Catalina Offshore Products, pentru NYTimes.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult