Scandal în India: Femeile musulmane indiene sunt „de vânzare” pe o aplicație
Pe lista se aflau femei vocale, inclusiv jurnaliste, activiste și cercetătoare, unele dintre acestea ștergându-și conturile de pe rețelele sociale după incident, relatează BBC.
Hana Khan, fost producător media, pilot pe cruse comerciale și una dintre victimele incidentului, a precizat pentru BBC că a fost alerată de o prietenă care i-a trimis un tweet. Postarea de pe twitter a condus-o spre aplicația ”Sulli Deals", o aplicație care colectase fotografiile publice ale mai multor femei și crease profiluri false, descriindu-le pe acestea drept ”afacerea zilei”.
"Am numărat 83 de nume, s-ar putea să fi fost mai multe. Mi-au luat fotografa de profil de pe twitter și mi-au folosit numele. Aplicația era activă de 20 de zile și nici măcar nu aveam habar. Mi-au trecut firoi pe șira spinării când am văzut”, a povestit Hana Khan, pentru BBC.
Aplicația pretindea că le oferă utilizatorilor ocazia de a ”cumpăra” o "Sulli" – un termen peiorativ folosit pentru femeile musulmane de către trollii hinduși de extremă-dreapta. Nu există o licitație efectivă sau ceva de genul acesta, scopul aplicației fiind exclusiv cel de a umili și înjosi femeile respective.