Sărbătoare în Franța, unde primele sticle de vin Beaujolais din producția de anul acesta au ajuns pe piață
Your browser doesn't support HTML5 video.
Gustul vinului de anul acesta e apreciat de experți, în ciuda unui an marcat de secetă, care a redus producția cu 20%.
Francezii au avut motive de sărbătoare: primele sticle de vin Beaujolais din producția de anul acesta au ajuns pe piață. Potrivit tradiției, acest sortiment e scos la vânzare în a treia joi din noiembrie, iar pasionații au ieșit în bistrouri, să se bucure de un pahar alături de prieteni.
"Toată lumea se simte bine. Acesta este cel mai bun mod de a degusta noul vin".
Beaujolais, varianta 2022, oferă "un gust mai consistent, şi culori frumoase" spre deosebire de recolta precedentă, spun cu mândrie producătorii. Nu este un vin de masă, ci mai degrabă potrivit pentru sărbătoare... Cam aşa îl descriu cunoscătorii. Tradiţia şi conceptul de marketing atrag şi numeroşi turişti străini.
Turista din SUA: "Este un vin de care știam de câțiva ani, dar să îl degust aici, în ziua în care a fost lansat, este emoționant și un lucru nemaipomenit".
Anul trecut, în întreaga lume, s-au vândut 18 milioane de sticle de "Beaujolais nouveau", vinul din regiunea franceză cu același nume.
Dincolo de veselia prilejuită de lansare, pentru viticultori bilanţul nu e tocmai cel dorit. Schimbările climatice au dus la secetă și recolte timpurii, iar producția a scăzut.
Gilles Gelin, viticultor: "E o veste proastă în ceea ce privește volumul de producție, pentru că am avut o recoltă mai mică, dar din punct de vedere calitativ are un gust foarte bun".
O sticlă de "Beaujolais nouveau" costă, în supermarket, între 5 și 10 euro, iar în restaurant preţul poate ajunge la 35 de euro.