Prăbușirile Boeing 737 Max: ce trebuia făcut, în 40 de secunde, pentru a evita dezastrul
Galerie foto
Potrivit testelor, acesta ar putea fi motivul prăbușirii avioanelor din Indonezia și din Etiopia: sistemul automat, cunoscut sub denumirea de MCAS, scrie nytimes.com.
Dacă sistemul începe să poziționeze avionul cu botul în jos, pentru a evita ceea ce el percepe ca fiind o cabrare, atunci piloții trebuie să apese un buton pentru a opri procedura.
Apoi, trebuie neutralizat complet sistemul. Mai exact, piloții mai apasă două butoane pentru a opri electricitatea care alimetează sistemul MCAS - cel care ”ordonă” avionului să împingă botul în jos. În final, mai trebuie fixată o rotiță, care corectează problemele apărute după acest proces.
Experții susțin că aceste manevre durează aproximativ 40 de secunde - atât au la dispoziție piloții pentru a salva un avion Boeing 737 Max care are probleme.
MAI MULTE IMAGINI CU AVIONUL ȘI CU TRAGEDIA DIN ETIOPIA ÎN GALERIA FOTO
Purtătorul de cuvânt al Boeing insistă însă că acest model a fost conceput să fie mult mai sigur decât precedentele.
Întreaga flotă mondială de avioane Boeing 737 Max a fost consemnată la sol după cele două accidente, din Etiopia și Indonezia.
De asemenea, modelul și-a pierdut credibilitatea în ceea ce privește siguranța, după ce 346 de oameni au murit în cele două accidente aviatice.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!