Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Oamenii sunt cea mai mare problemă a dezinformării, nu AI, spun experții

Legislatorii, organizațiile de reglementare a faptelor și unele companii de tehnologie lucrează pentru a combate amenințarea unui nou val de dezinformare online generată de inteligența artificială, scrie Bloomberg.

Experții spun că aceste eforturi sunt subminate de neîncrederea publicului în instituții și de lipsa generală de alfabetizare în depistarea imaginilor false, videoclipuri și clipuri audio online.

„Rețelele de socializare și ființele umane au făcut astfel încât, chiar și atunci când intrăm, verificăm faptele și spunem „asta este un fals”, oamenii spun, „Nu-mi pasă ce spui, asta se conformează viziunii mele despre lume”, a spus Hany Farid, expert în analiză deepfake și profesor la Universitatea din California, Berkeley.

„De ce trăim în acea lume în care realitatea pare să fie atât de greu de atins?”, întreabă expertul. „Se datorează faptului că politicienii noștri, mass-media și internetul au alimentat neîncrederea.”

Experții au avertizat despre potențialul inteligenței artificiale de a accelera răspândirea dezinformării de ani de zile. Cu toate acestea, presiunea de a face ceva în acest sens a crescut în mod semnificativ în acest an, după introducerea unei noi seturi de instrumente AI generative puternice, care fac să fie ieftină și ușoară producerea de imagini și text.

În SUA, există temeri că dezinformarea generată de inteligența artificială ar putea avea un impact asupra alegerilor prezidențiale din SUA din 2024. Între timp, în Europa, cele mai mari platforme de social media sunt obligate, conform unei noi legi, să lupte împotriva răspândirii dezinformarii pe platformele lor.

Până acum, acoperirea și influența dezinformării generate de AI rămân neclare, dar există motive de îngrijorare.

Bloomberg a raportat săptămâna trecută că vocile anumitor politicieni, generate de inteligență artificială, au fost lansate în mediul online cu câteva zile înainte de un vot contestat în Slovacia. Unii politicieni din SUA și Germania au distribuit și imagini generate de AI.

Rumman Chowdhury, membru al Centrului Berkman Klein pentru Internet și Societate de la Universitatea Harvard și anterior director la X, compania cunoscută anterior sub numele de Twitter, a fost de acord că falibilitatea umană face parte din problema combaterii dezinformarii.

„Poți avea boți, poți avea actori rău intenționați”, a spus ea, „dar, de fapt, un procent foarte mare din informațiile online care sunt false sunt adesea împărtășite de oameni care nu înțeleg ce este fals sau adevărat”.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult