Nava despre care Ucraina susţine că transportă cereale ucrainene furate a obţinut permisiunea de a părăsi Libanul
Oficialii din Liban i-au permis să navigheze în urma unei anchete, a scris, joi, ministrul libanez al Transporturilor pe Twitter, relatează The Associated Press.
Nava Laodicea era ancorată în portul Tripoli de când a sosit joia trecută, transportând 10.000 de tone de făină de grâu şi orz. Ucraina susţine că cerealele au fost furate de Rusia, acuzaţie pe care Moscova o neagă.
Ambasadorul ucrainean în Liban, Ihor Ostash, a cerut, miercuri, Libanului să nu permită navei să părăsească portul.
Un judecător a declarat, miercuri, că Laodicea poate naviga, la o zi după ce procurorul general al Libanului a decis că nava poate pleca în urma unei anchete care a demonstrat că nava nu transporta cereale ucrainene furate.
Ministrul libanez al Transporturilor, Ali Hamie, a postat pe Twitter că „Laodicea, sub pavilion sirian, se află acum în afara apelor teritoriale ale Libanului”.
Marine Traffic, un site care monitorizează traficul navelor şi locaţia navelor pe mare, a arătat că Laodicea se îndreaptă spre coasta siriană.
Misiunea diplomatică a Rusiei în Liban a lăudat decizia şi a acuzat Ucraina că a minţit în legătură cu încărcătura şi că încearcă să afecteze relaţiile dintre Moscova şi Beirut.
Departamentul de Trezorerie al SUA a sancţionat nava siriană în 2015 pentru legăturile cu guvernul sirian al preşedintelui Bashar Assad, un aliat politic şi militar apropiat al Moscovei.
Conflictul asupra Laodiceei a avut loc după ce primul vas cu cereale a părăsit Ucraina de la invazia Rusiei la sfârşitul lunii februarie. Nava Razoni, sub pavilionul ţării Sierra Leone, care transporta 26.000 de tone de porumb ucrainean, a tranzitat apele teritoriale ale Turciei pe drumul spre Liban.
Un oficial libanez a declarat, miercuri, că va dura aproximativ patru zile până când nava va ajunge în Liban din Istanbul după ce a fost percheziţionată.
Libanul a condamnat invadarea Ucrainei de către Rusia în februarie, acţiune care a înfuriat Moscova şi aliaţii săi din Beirut.
Transporturile cerealelor se desfăşoară într-un moment în care Libanul se confruntă cu o criză a securităţii alimentare, o inflaţie alimentară în creştere, penurie de grâu şi raţii de pâine. Mai mult decât atât, trei sferturi din populaţia Libanului trăieşte în sărăcie.