Zborurile cu avioane Boeing 737 MAX, interzise în Europa. Ce au descoperit experții
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Într-un comunicat emis de EASA se menţionează că această ''măsură de precauţie'' se aplică de marţi începând cu ora 19:00 GMT şi vizează ambele modele de Boeing 737 MAX date până în prezent în exploatare, respectiv MAX 8 şi MAX 9, relatează Agerpres.
Decizia survine după ce autorităţile aeronautice din Regatul Unit, Franţa, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia şi Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion în spaţiul aerian al acestor ţări.
Marea Britanie a fost prima ţară europeană care s-a alăturat marţi unui număr tot mai mare de state care au suspendat zborurile cu avioane Boeing 737 MAX, după ce un avion de acest tip aparţinând companiei Ethiopian Airlines s-a prăbuşit duminică, cu 157 de persoane la bord.
Acţiunile companiei Boeing au pierdut, luni, 7 la sută din valoare, adică aproape 18 miliarde de dolari.
"Am văzut avionul căzând din cer. Înainte să cadă, avionul s-a rotit de două ori în aer. Ieşea fum din spate. A lovit pământul şi a explodat."
Pe lângă datele furnizate de cutiile negre, asemenea mărturii îi vor ajuta pe anchetatori să stabilească ce s-a întâmplat în cele 6 minute cât a apucat să zboare aparatul Boeing înainte de a se prăbuşi, duminică dimineaţa, în Etiopia.
A fost a doua oară în mai puţin de jumătate de an când un avion Boeing 737 Max nou-nouţ s-a prăbuşit la câteva minute de la decolare.
Roger Whitefield, șef al Securității și Calității la British Airways și fost pilot: "Toate avioanele moderne au multiple sisteme de siguranță menite să împiedice pilotul să facă ceea ce computerul de bord consideră a fi greșit. Ei bine, cred că aceste sisteme intervin excesiv și trec peste pilot când acesta încearcă să salveze o situație de criză. Cred că despre asta vorbim aici".
Companii aeriene din China, Indonezia, Coreea de Sud, Africa de Sud, Argentina şi Etiopia au consemnat la sol toate aeronavele de acest tip. Marea Britanie, Australia şi Singapore au luat măsuri chiar mai drastice: au interzis avioanelor Boeing 737 Max-8 să intre în spaţiul lor aerian. Un fost inspector pentru siguranţa aviatică este cât se poate de categoric:
David Soucie, fost inspector FAA: "N-am spus niciodată că e nesigur să zbori cu un anumit model de aeronavă, dar în acest caz trebuie să o fac. M-am uitat la datele de zbor ale avionului prăbuşit şi seamănă şocant de mult, sunt aceleaşi probleme pe care Lion Air le-a avut cu avionul. Aşa că, da, aş avea grijă cu acest avion, îmi pare rău s-o spun".
Pasager: "Avem deja zborul de întoarcere rezervat. Dacă l-am putea schimba, cred că am face-o."
Şi totuşi, în Statele Unite aparatele rămân în uz. În schimb, Autoritatea pentru Aviaţie a cerut companiei Boeing să facă rapid modificări al softului şi ale sistemului de control, conceput pentru evitarea înclinării prea bruşte a avionului la decolare. De asemenea, Boeing trebuie să actualizeze manualul destinat instruirii piloţilor.
Până duminică, existau 387 de aparate avioane Boeing 737 MAX 8 operaţionale în cadrul a 59 de companii aeriene din întreaga lume. O treime dintre aparate erau în serviciu în China.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!