Legea privind serviciile digitale, dezbătută de deputații europeni. Ce reglementări au cerut
Your browser doesn't support HTML5 video.
Comercianții din afara Uniunii Europene ar trebui să respecte aceleași reguli și chiar să plătească taxe suplimentare. În plus, parlamentarii au vorbit despre introducerea unui „mecanism de notificare și acțiune", pentru ca utilizatorii să fie informați dacă au de-a face cu un conținut ilegal.
Victor Negrescu, europarlamentar, S&D: „Situația care a generat crearea acestui mecanism de notificare și acțiune se referă la acele situații în care tu, eventual, partajezi, dai mai departe un conținut ilegal, fără să știi lucrul acesta. Acest lucru poate duce la consecințe din punct de vedere legal, fără ca tu să știi.”
Iar unele reglementări aduc avantaje pentru utilizatori, precum reclame mai puțin invazive.
Victor Negrescu, europarlamentar, S&D: „Tu, ca și consumator, o să poți să optezi să nu fii monitorizat când faci o cumpărătură online de șisteme de inteligență artificială sau de alte instrumente automatizate. Să nu ai recomandări care eventual sunt restrictive și oferte de preț care nu convin așteptărilor tale. Parlamentul European insistă pe principiul „cunoaște-ți clientul de business”, care va conduce la o transparență în ceea ce înseamnă toți furnizorii de servicii și produse pe internet, cu fișe de identificare, pe care orice utilizator de internet le poate consulta, în așa fel încât să se asigure că nu intră pe site-uri false sau nu apelează la comercianți neautorizați. Totul va fi extrem de transparent, pentru că logica este că tot ce este ilegal în lumea reală va deveni ilegal și în mediul online și tot ce este benefic în mediul online va fi sprijinit.”
După ce eurodeputații votează poziția Parlamentului European, urmează ca până la finalul anului, Comisia Europeană să prezinte propria viziune. Necesitatea unui astfel de act normativ este acum uriașă.
Cristian Bușoi, europarlamentar, PPE: „Pandemia a accelerat puțin acest lucru și i-a făcut pe mult mai mulți conștienți de nevoia pe care o avem de a investi în digitalizare, de a susține digitalizarea și în domenii cheie, cum este, de exemplu, domeniul sănătății. E nevoie de mai multe servicii de telemedicină, ca în cazul unor pandemii, pentru a asigura continuitatea îngrijirilor medicale. De asemenea, în comunitatea noastră interpersonală, aceste platforme pe care le utilizăm și altele trebuie dezvoltate. Pe partea de comerț online trebuie să existe siguranță.”
De altfel, digitalizarea este una dintre prioritățile planului de redresare Next Generation EU. Din totalul fondurilor de 750 de miliarde din planul de redresare, 20% ar urma să fie alocate pentru domeniul digital.