Japonia lansează o competiție la nivel național pentru a stimula consumul de alcool
Your browser doesn't support HTML5 video.
Campania Sake Viva!, care este condusă de Agenția Națională de Impozite (ANT), le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să vină cu propuneri care să ajute la revitalizarea popularității băuturilor alcoolice, care a săzut din cauza schimbărilor stilului de viață din timpul pandemiei de coronavirus și în rândul tinerilor. Concursul, care se desfășoară până pe 9 septembrie, solicită „produse și modele noi”, precum și modalități de promovare a băuturii acasă. De asemenea, participanții sunt încurajați să exploreze metodele de vânzare folosind metaversul, potrivit site-ului local JiJi.com, relatează The Guardian.
Consumul de alcool a scăzut în JaponiaNTA a declarat că, în Japonia, consumul de alcool a scăzut de la o medie de 100 de litri de persoană pe an în 1995, la 75 de litri în 2020. Scăderea vânzărilor de alcool a lovit bugetul Japoniei, care are deja un deficit de peste 48 de miliarde de lire sterline. Taxele pe alcool au reprezentat 1,7% din veniturile fiscale ale Japoniei în 2020, în scădere de la 3% în 2011 și 5% în 1980. Venitul total din impozitul pe alcool în anul financiar 2020 a scăzut cu mai mult de 110 miliarde ¥, la 1,1 miliarde ¥, comparativ cu anul precedent, a declarat NTA la începutul acestei luni. A fost cea mai mare scădere a veniturilor din impozitul pe alcool din ultimii 31 de ani, potrivit Japan Times. „Deoarece munca de acasă a făcut progrese într-o anumită măsură în timpul crizei Covid 19, mulți oameni ar fi putut pune la îndoială dacă trebuie să-și continue obiceiul de a bea cu colegii pentru a aprofunda comunicarea”, a declarat un oficial al agenției în limba engleză, un ziarul de atunci.
La ce speră Ministerul Sănătății din Japonia„Dacă „noua normalitate” prinde rădăcini, aceasta va fi un vânt în contra suplimentar pentru veniturile fiscale”. S-a înregistrat o scădere deosebit de puternică a consumului de bere, volumul vânzărilor scăzând cu 20%, până la mai puțin de 1,8 miliarde de litri. Fabrica de bere Kirin, care produce Kirin Lager și Ichiban Shibori, a declarat că, în Japonia, consumul de bere pe cap de locuitor a totalizat aproximativ 55 de sticle în 2020, o scădere cu 9,1% față de anul precedent. Ministerul Sănătății din Japonia a spus că speră că o campanie le va aminti oamenilor să-și amintească să bea doar „cantitatea adecvată de alcool”. Finaliștii competiției vor fi invitați la gala de decernare a premiilor la Tokyo pe 10 noiembrie, iar biroul fiscal a declarat că va sprijini comercializarea ideilor câștigătorului.