Forțată de sancțiunile internaționale, firma Avtovaz din Rusia fabrică mașini fără airbag-uri și alte elemente de siguranță
Avtovaz a oprit producția brandului Lada în martie și a concediat mulți angajați din cauză că nu a putut achiziționa anumite părți, din cauza sancțiunilor impuse de țările vestice.
Dar, după decizia Guvernului rus de a elimina regulile de siguranță, producția celei mai recente versiuni a sedanului cel mai popular al companiei a revenit, potrivit NBC.
Ce caracteristici nu va mai avea Lada GrantaÎnsă, decizia înseamnă că Lada Granta nu va mai avea airbag-uri, sisteme de frânare antiblocare, control electronic al stabilității sau blocaje de retragere de urgență pe centurile de siguranță. Totodată, mașina nu va mai respecta standardele de emisii ale secolului 21, adoptate de multe țări vecine cu Rusia, în vederea diminuării poluării.
„Este un pas foarte retrograd,” a spus David Ward, președinte executiv al Global New Car Assessment Programme, un grup care vizează dezvoltarea standardelor de siguranță auto la nivel mondial.
Ward a spus că este „foarte trist” și „ironic” că Rusia și-a retras caracteristicile de siguranță, cu atât mai mult cu cât țara servește ca vicepreședinte al Forumului Mondial al Națiunilor Unite pentru Armonizarea Reglementărilor privind Vehiculele și a organizat prima conferință majoră despre siguranța rutieră în 2009.
Jeffrey Edmonds, care a fost director pentru Rusia în Consiliul Național de Securitate în administrația Obama, a spus că măsura arată consimțământul Rusiei de a „sacrifica bunuri de calitate și siguranța, în numele acestei invazii”.
„Pentru publicul domestic și cel internațional, vor să facă să pară că sancțiunile nu au cu adevărat impactul pe care îl au de fapt,” a mai spus Edmonds.
Compania Avtovaz a fost returnată guvernului din Rusia de către RenaultAvtovaz, care a fost deținută de compania franceză Renault, a fost returnată guvernului din Rusia în mai anul acesta, în semn de protest față de invazia Ucrainei de către Rusia.
Compania rusească a spus într-un comunicat de presă săptămâna trecută că noul model Lada se luptă cu „impactul deficitului de componente importate”.
„Trebuie să continuăm să producem cele mai populare și accesibile mașini de pe piața rusească, care nu depind de lipsa componentelor importate,” a spus președintele Avtovaz Maxim Sokolov.
„Pentru a face asta, compania este activ implicată în dezvoltarea competențelor furnizorilor ruși, alături de autoritățile federale și regionale,” a adăugat Sokolov.