După SUA și UE, a venit rândul Canadei să implementeze tarife vamale de 100% la automobilele electrice chineze
De asemenea, Ottawa va impune tarife de 25% pentru oţelul şi aluminiul importat din China, a mai spus Justin Trudeau. Anunţarea acestor tarife vine la o lună după ce autorităţile de la Ottawa au demarat o procedură de consultare publică, timp de 30 de zile, cu privire la automobile electrice chineze şi produsele asociate. Tarifele anunţate luni de Canada sunt în linie cu cele introduse de SUA şi Uniunea Europeană. "Cred că ştim cu toţii că China nu joacă după acelaşi reguli. Ceea ce este important cu privire la acest lucru este că o facem în paralel cu alte economii ale lumii", a precizat Justin Trudeau. Autorităţile de la Ottawa încearcă să poziţioneze Canada ca parte importantă în lanţul global de aprovizionare pentru automobile electrice, şi au început să fie supuse la presiuni pe plan intern pentru a lua măsuri împotriva Chinei. În paralel, Canada a semnat acorduri în valoare de miliarde de dolari pentru a aduce principalii constructori auto europeni în toate părţile ale lanţului de aprovizionare pentru automobilele electrice şi a încerca să impulsioneze sectorul manufacturier. Analiştii se aşteaptă ca săptămâna aceasta şi SUA să anunţe şi ele planurile finale de implementare pentru majorările semnificative de tarife, anunţate la începutul anului de preşedintele Joe Biden pentru automobilele chineze importate. Canada, o economie care depinde de exporturi care se bazează în principal pe schimburile comerciale cu SUA, a urmărit cu atenţie mişcările administraţiei Biden vizând introducerea unor tarife împotriva automobilelor electrice, panourilor fotovoltaice şi altor produse chineze. Sectorul auto canadian este puternic integrat cu cel din ţara vecină şi marea majoritatea a vehiculelor produse în Canada, care anul trecut s-au ridicat la 1,5 milioane de unităţi, au fost exportate în SUA.
Sursa: Agerpres
Etichete: Canada , tarife , masini electrice , tarife vamale
Dată publicare: 26-08-2024 17:13