Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Celebrul explorator Josh Gates mărturisește ce probleme au fost atunci când a călătorit cu submersibilul Titan

Your browser doesn't support HTML5 video.

Au trecut deja aproape cinci ore de la momentul estimat de Garda de coastă americană când cei cinci pasageri aflați pe micul submersibil Titan ar fi rămas fără oxigen.

Între timp au fost aduse la fața locului și două submarine de explorare, echipate cu brațe robotice. Ambele au coborât deja pe fundul Atlanticului, acolo unde se află epava pachebotului Titanic, la 3.800 de metri adâncime.

Joi seara, Garda de Coastă americană a anunțat că o zonă cu rămășițe a fost găsită lângă epava Titanicului, în timpul căutărilor. Detalii AICI

Șapte nave și mai multe submarine comandate de la distanță au continuat joi căutările pe o suprafață imensă de ocean - aproape 26.000 de kilometri pătrați. Adam Parson, corespondent Sky News: „Acesta este un submarin mult mai modern și sofisticat (decât cel dispărut), dar nu poate coborî la mai mult de 300 de metri adâncime, nu este construit să suporte presiunea colosală din adâncuri, unde se află epava Titanicului. Dar ce are în comun cu submersibilul Titan, sunt dimensiunile. Are cam aceeași mărime.” Dar singurul vehicul subacvatic - cu operare de la distanță - care poate să coboare și să efectueze diferite operațiuni la adâncimea necesară a ajuns la fața locului abia miercuri seară. Este submarinul francez Victor 6.000, capabil să coboare pe fundul Atlanticului, la 3.800 de metri și să transmită imagini. Are și două brațe mecanice care pot efectua manevre delicate, precum tăierea sau îndepărtarea resturilor. Nava de cercetare Polar Prince, care a fost și nava-mamă de pe care a fost lansat submersibilul Titan, duminica trecută, rămâne centrul de comandă pentru operațiunile de căutare căutare. Suprafața cercetată din aer și de pe apă a fost extinsă după ce sonarele au recepționat în ultimele două zile zgomote venind din adâncuri Dar căpitanul care coordonează operațiunea a recunoscut că nu stie sursa lor. Jamie Frederick, coordonatorul de intervenție din cadrul Gărzii de Coastă americane: „Nu știm ce sunt, ca să fiu sincer. Dar, când te afli în mijlocul unei operațiuni de căutare și salvare, întotdeauna ai speranță.” Foști "turiști" subacvatici care s-au încumetat, în trecut, să coboare până la epava Titanicului cu submersibilul Titan, vin cu mărturii despre siguranța micului vehicul subacvatic, care nu este făcut din oțel, ci din fibră de carbon.  Alan Estrada, fost pasager: „În cazul nostru, am pierdut comunicațiile. Puteți să vedeți în înregistrările mele (de atunci) că am pierdut comunicarea cu nava-mamă (de la suprafață), când eram la o adâncime de aproape 1.000 de metri.” Josh Gates, explorator și realizator al emisiunii Expedition Unknown, fost pasager în submersibilul Titan: „Am avut probleme cu propulsoarele și cu controlul computerului de bord sau alte aparate asemănătoare și a fost o scufundare dificilă. Am stat în interiorul submersibilului Titan timp de 2-3 ore și au existat multe lucruri care nu păreau gata de funcționare pentru marea scufundare (la aproape 4 kilometri).” Au trecut mai multe ore deja de la momentul estimat de Garda de coastă când cei aflați pe submersibilul Titan ar fi rămas fără oxigen. Și oricum, avertizează experții, chiar dacă ar fi localizat submersibilul ar mai dura ore bune până când ar fi adus la suprafată. Printre cei cinci pasageri aflați pe submersibilul Titan este și Stockton Rush, fondatorul și directorul general al OceanGate, compania care organizează voiaje anuale spre epava Titanicului, la 3.800 de metri pe fundul Oceanului Atalntic. Presa a descoperit că soția lui Stockton Rush, Wendy - și ea directoare de comunicare a companiei - este, de asemenea, și stră-stră-nepoata lui Idei și a lui Isidor Straus - doi dintre cei mai bogați pasageri care se aflau pe Titanic, când faimosul pachebot s-a scufundat în 1912. Ambii au pierit îmbrățișați în cabina lor, când vaporul s-a scufundat complet.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult