Două mari companii anunță un val de concedieri. Vor renunța la mii de angajați
Bosch, cel mai mare furnizor de piese auto din lume, a anunțat că va renunța la circa 500 de locuri de muncă aferente producției de unități de control electronic. Vestea vine la doar câteva zile după ce compania a decis că până la 1.200 de angajați din divizia sa de software și electronice vor fi concediați până la sfârșitul anului 2026, invocând inflația ridicată, precum și creșterea costurilor materiilor prime și ale energiei, potrivit Financial Times.
Iar luna trecută compania germană a transmis că trebuie să reducă până în 2025 până la 1.500 de locuri de muncă la două dintre fabricile sale din Germania, pentru a adapta nivelul de personal la cererea în schimbare şi la tehnologiile din sectorul auto.
Aceste tendințe "cresc cheltuielile necesare" și încetinesc tranziția către vehiculele electrice, a precizat compania din Stuttgart. Aproape 80% din reducerile de personal preconizate vor avea loc în Germania.
Anunțul Bosch vine pe fondul tensiunilor tot mai mari dintre conducerea ZF și angajați, în condițiile în care producătorul de componente auto ia în considerare reducerea locurilor de muncă până în 2030, ca parte a unui program de restructurare.
ZF, care are aproximativ 165.000 de angajați la nivel global, a anunțat că ar putea renunța la până la 12.000 de angajați în "cel mai pesimist scenariu". Aproximativ 3.000 de angajați ai ZF au protestat miercuri împotriva reducerilor de personal, ieșind pe străzile din Friedrichshafen, în sudul Germaniei, unde se află sediul central al companiei.
"Dorim să menținem locurile de muncă, dar știm că simpla trecere la e-mobility va costa locuri de muncă", au declarat reprezentanții ZF, adăugând că pentru a produce unele componente ale vehiculelor electrice este necesară jumătate din forța de muncă de care este nevoie pentru piesele echivalente de la mașinile cu motoare pe benzină sau motorină.
Tranziția la vehiculele electrice a necesitat investiții mari din partea producătorilor germani de componente auto. Cu toate acestea, companiile văd cum marjele de profit sunt afectate, deoarece adoptarea lentă a vehiculelor cu electrice a prelungit faza de tranziție, în timp ce vânzările globale totale de automobile rămân la un nivel scăzut.