Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum reușeste Islanda să îi atragă pe turiști, fără să facă investiții prea mari

Your browser doesn't support HTML5 video.

Mergem acum în capitala Islandei, Reykjavik, un oraș de 15 ori mai mic decât Bucureștiul, după numărul de locuitori, care atrage însă mai mulți turiști. Reykjavik a devenit noua stea a nordului care strălucește mai ales acum de sărbători.

Orașul este decorat simplu și cu bun gust, fără ca primăria să fi cheltuit prea mult. Dar nici prea puțin, spun oficialii care consideră că trebuie să facă orice pentru a-i mulțumi în primul rând pe localnici.

Capitala Islandei, Reykjavik, şi cea mai mare aşezare a insulei, are puţin peste 120.000 de locuitori. Este o capitală a extremelor: cel mai nordic oraş-capitală din lume, cel mai friguros, unul dintre oraşele cu cele mai multe maşini pe cap de locuitor dar şi unul dintre cele mai democrate din lume.

Cetăţenii se implică în luarea deciziilor şi sancţionează imediat orice derapaj. Tocmai de aceea, pregătirea capitalei pentru sărbători nu este tocmai o misiune uşoară pentru municipalitate.

Într-un exerciţiu de transparență cu care nu prea suntem obişnuiţi în România, viceprimarita oraşului ne-a explicat cum funcţionează lucrurile la ei.

Citește și
Stan
Furtună de zăpadă în Islanda. Autoritățile sunt în alertă după ce s-a emis cod roșu

Thordís Lóa Thórhallsdóttir, viceprimar Reykjavik: „Cred că e important să faci oraşele pentru oameni, decoraţiunile şi luminiţele în aceste zile întunecate de iarnă, cel puţin aici aproape de polul nord, sunt chiar drăguţe, dar, bineînţeles, nu putem cheltui prea mult. Dar, de asemenea, vom avea o reacţie susţinută şi dacă cheltuim prea puţin aşa că trebuie să găsim un echilibru care să se încadreze, evident, în bugetul oraşului, trebuie să fie realist."

Iar realist, anul acesta Reykjavik a avut un buget de aproximativ 400.000 de euro pentru decorarea principalelor străzi. Decoraţiunile sunt simple, discrete dar foarte elegante.

Nimic strident, care să iasă în evidenţă, cum se întâmplă de pildă în Bucureşti, care a cheltuit de 6 ori mai mult. În plus, la Reykjavik, cele mai multe luminiţe au fost folosite şi în anii anteriori.

Treaba primăriei este completată însă cu succes de comercianţii care îşi decorează singuri restaurantele şi magazinele, şi de localnicii care se întrec în a-şi împodobi casele.

Thordís Lóa Thórhallsdóttir, viceprima Reykjavik: „Puteţi vedea, de exemplu, acestea sunt decoraţiunile tipice care cad în responsabilitatea primăriei şi iată, magazinele, de exemplu, aceasta vitrină de aici, aceste decoraţiuni sunt specifice fiecărui magazin în parte şi sunt puse pe cheltuială proprie."

Nu îi obliga nimeni pe comercianţi să facă asta. Poate doar legile economiei de piaţă şi respectul faţă de clienţi. Într-un loc în care întunericul stăpâneşte în decembrie vreo 20 de ore dintr-o zi, să luminezi feeric propria afacere este o bună promovare.

Iar rezultatele se văd. Reykjavik atrage acum de 20 de ori mai mulţi turişti decât numărul total al locuitorilor săi.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult